سینمای ایران و جهان

گردونه رقابت در دست ۲ کمدی جدید/ فیلم‌هایی که ۱۰۰ میلیاردی شدند

گزارشی از گیشه سینماها؛

فروش سینمای ایران به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان نزدیک می‌شود و در هفته گذشته فیلم‌ها افزایش فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

خبرگزاری مهر -گروه هنر-سیدامیرشایان حقیقی؛ برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۹ خرداد ۸ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۱۱ نفر در ۲۰۸ هزار و ۵۰۶ سانسی که ۱۷ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۴۸۶ میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۳۰۶ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران در نیمه خرداد سال ۱۴۰۳ به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۰ هزار و ۵۲۵ سانس را پیدا کرده و توسط ۸۹۸ هزار و ۳۴۲ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۴۷ میلیارد و ۷۳۴ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان بوده است که این آمار نشانگر این است که مجموع رقم فروش همچنان نسبت به هفته‌های گذشته افزایشی است و این هفته ۷ میلیارد افزایش را تجربه کرده است.

بر این مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به ۴۳ نفر بوده است که این عدد در هفته گذشته ۴۰ بود.

«مست عشق»، «تمساح خونی» و «سال گربه» که همواره به ترتیب در رده‌های اول تا سوم فروش هفتگی قرار داشتند به نظر می‌رسد گردونه رقابت را به «تگزاس ۳» و «خجالت نکش ۲» واگذار کرده اند و «تگزاس ۳» با فروش بیش از ۲۶ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان، «خجالت نکش ۲» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان از «مست عشق» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان پیشی گرفته اند.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۵۰۲ سالن سینما، توسط ۵۱۱ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۶ میلیارد تومان رسیده است و با افزایش فروش ۱ میلیاردی نسبت به هفته قبل در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است.

«تگزاس ۳» قرار بود از دوم خرداد به پرده سینما برسد که با توجه به حادثه ناگوار برای رئیس جمهور و هیأت همراه، اکران آن از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز شد. این این فیلم با در اختیار داشتن ۵۸۵ سالن سینما در سال جاری، توسط ۱ میلیون و ۳۱۱ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۷۷ میلیارد تومان رسیده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته است تاکنون توسط بیش از ۱۷۴ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۹ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان دست یافته است و در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

این فیلم با در اختیار داشتن ۴۲۷ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲۵۴ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به عنوان یک فیلم غیرکمدی روزهای اوج خود را پشت سرگذاشته است، این فیلم در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۳۳۴ سالن سینما، توسط ۶۱ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۳ میلیارد تومان رسیده است که این رقم تقریباً معادل هفته گذشته این فیلم است.

«مست عشق» که از ۵ اردیبهشت بر پرده سینماها نقش بسته است تاکنون توسط ۱ میلیون ۷۷۱ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۰۱ میلیارد تومان رسیده است و بالاخره ۱۰۰ میلیاردی شد.

«تمساح خونی» که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، در رده چهارم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان دست پیدا کند؛ «تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۸۴ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲ میلیون و ۵۹۹ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۵۶ میلیارد تومان رسیده است و یک سوم کل فروش سینما ایران در سال ۱۴۰۳ را به خود اختصاص داده است.

«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده پنجم آثار پرفروش سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. ۱ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

چه فیلم‌هایی در رده ششم تا نهم قرار دارند

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته است تاکنون توسط بیش از ۲۲ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۱ میلیارد ۱۳۶ میلیون تومان دست یافته است؛ این فیلم با پشت سر گذاشتن کمدی نظیر «قلهک» و عبور از «بی بدن» در جایگاه ششم جدول فروش قرار گرفته است.

«بی بدن» در جایگاه هفتم جدول فروش هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با ۶۶۷ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است و به نظر می‌رسد روند نزولی تماشای آن آغاز شده است.

«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط ۱۳ هزار و ۹۹۵ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۴۹۲ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده هشتم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۱۰ هزار بلیت در جایگاه نهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۹۰ سالن سینما و ۳۴۶ سانس در هفت روز گذشته، به فروشی معادل با ۳۲۳ میلیون رسیده است. «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» توانسته از «قلهک» پیشی گرفته و فروش ۲ برابری نسبت به هفته گذشته را تجربه کند.

«قلهک» به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته نیز در یک هفته گذشته توسط ۶ هزار و ۲۲۹ نفر تماشا شده و به فروش بیش از ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است و به این ترتیب این اثر در پنجمین هفته حضور خود بر پرده سینماها در رده دهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار گرفته و کاهش چند میلیونی فروش را تجربه می‌کند. این فیلم کمدی از رقابت با سایر کمدی‌های روی پرده بازمانده است.

«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش ۲۱۰ میلیون تومانی در جایگاه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر اولین هفته اکران خود بر پرده سینماها را تجربه می‌کند.

قعر جدول چه خبر است

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۴۰۱ نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از ۲۵ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده دوازدهم جدول فروش قرار دارد.

«کوچه ژاپنی ها» دیگر فیلمی است که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است و با فروشی بیش از ۱۶ میلیون تومان در جایگاه سیزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر اولین هفته اکران خود بر پرده سینماها را تجربه می‌کند.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن ۹ سالن سینما در هفت روز گذشته به فروشی معادل ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده چهاردهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «نیلگون» در جایگاه چهاردهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۹ سالن سینما و ۱۷ سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از ۱۱۳ مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۴ میلیون رسیده است. فروش این فیلم نسبت به هفته قبل کاهش چشمگیری داشته است.

«پرویز خان» که به صورت اینترنتی نیز اکران و عرضه شده است با فروش ۲ بلیت ۸۰ هزار تومان فروخته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا