سینمای ایران و جهان

«۲۴۲۴» درایستگاه اول به پری صابری تقدیم شد/ کار مهم تماشاگران

در آیین افتتاحیه؛

مراسم افتتاحیه نمایش «۲۴۲۴» به نویسندگی و کارگردانی زری اماد و تهیه‌کنندگی فرهاد قائمیان با حضور تعدادی از هنرمندان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور رسانه‌ای گروه، آیین آغازین نمایش «۲۴۲۴» به نویسندگی و کارگردانی زری اماد و تهیه‌کنندگی فرهاد قائمیان و با اجرای علیرضا سعیدی، شامگاه روز یکشنبه بیستم خرداد با حضور سیدمحسن خاتمی مدیر فرهنگسرای نیاوران و جمعی از هنرمندان شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون و عرصه دوبله از جمله تورج نصر، محمدحسین لطیفی،حسین مسافرآستانه، عیلرضا باشکندی، علی همت مومیوند، فریبا رمضانپور در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما در ابتدای این مراسم گفت: تئاتر نور چشم هنرها است و ما در سینما نیز باید حواسمان به تئاتر کشورمان باشد. در این چارچوب حمایت شما مخاطبان فهمیم تئاتر هم بسیار ارزنده و امیدوار کننده است و بسیار خوشنودم که شاهد این حمایت هستم.

«۲۴۲۴» درایستگاه اول به پری صابری تقدیم شد/ کار مهم تماشاگران

تورج نصر بازیگر و دوبلور پیشکسوت کشورمان هم در این برنامه بیان کرد: این مایه دلگرمی و افتخار من است که امشب در اولین اجرای نمایش «۲۴۲۴» حضور دارم و امیدوارم شما تماشاگران فهیم حوزه تئاتر از دیدن این نمایش لذت کافی را ببرید.

حسین مسافرآستانه کارگردان و بازیگرتئاتر نیز ضمن قدردانی از گروه اجرایی نمایش «۲۴۲۴» توضیح داد: این این نمایشنامه اثری سخت و دشوار است و نمی‌دانم که قرار است با چه متنی رو به رو بشوم. ولی یقین دارم که اثری شایسته‌ای برای مخاطبان ارجمندی چون شما خواهد بود.

وی افزود: من براین باورم فعالیت در تئاتر طی این روزگار سخت‌تر از همه‌ اوقات دیگر است. البته به طور کلی شغل تئاتر، حرفه‌ سخت و پیچیده‌ای در این روزگار بسیار سخت ‌است. مسیری که امیدوارم خانم اماد و سایر همکاران‌شان در گروه اجرایی بتواند به بهترین شکل ممکن اثر قابل اتکایی را پیش روی مخاطبان قرار دهند.

«۲۴۲۴» درایستگاه اول به پری صابری تقدیم شد/ کار مهم تماشاگران

فرهاد قائمیان تهیه کننده نمایش «۲۴۲۴» هم درادامه این مراسم توضیح داد:به لطف شما تماشاگران فهیم تئاتر ، چراغ تئاتر «فرهنگسرای نیاوران» دوباره روشن شده و امید است که با حمایت شما و مدیریت صندوق اعتباری هنر به عنوان متولی این مجموعه ارزشمند میزبان اجراهای درخشانی از هنرمندان تئاتر باشد. تیم اجرایی این نمایش هم چندین ماه است که مشغول تمرین نمایشی سخت و دشوار بودند و حالا این اثر آماده‌ی حضور در مقابل چشمان شماست که امیدوارم بتواند رضایت تماشاگران فهیم تئاتر را فراهم سازد.

این بازیگرتئاتر، سینما و تلویزیون گفت: تصمیم گروه نمایش «۲۴۲۴» بر این شده است که هر شب اجرای نمایش را به یکی از بانوان هنرمند سرزمینم تقدیم کند. بر همین اساس در آیین افتتاحیه، تصمیم گرفتیم با افتخار نخستین شب اجرای این نمایش را به بانو پری صابری کارگردان شاخص تئاتر کشورمان تقدیم کنیم، به امید آنکه همیشه و همیشه سایه‌ این بانوی بزرگوار بر سر ما و هنر ایران زمین مستدام باشد.

وی بیان کرد: امیدوارم با حمایت شما مخاطبان فرهیخته چراغ تئاتر روشن و پرنور بماند. در عین حال بسیار سپاسگزارم از حضور و همراهی همه شما دوست‌داران تئاتر به‌ویژه دوستان و همکاران ارجمندم در فرهنگسرای نیاوران که منت بر سر من گذاشتند و در شب اول اجرای این نمایش در کنار ما هستند و که از تماشای این اثر لذت ببرید.

«۲۴۲۴» درایستگاه اول به پری صابری تقدیم شد/ کار مهم تماشاگران

زری اماد نویسنده و کارگردان نمایش «۲۴۲۴» هم پس از پایان اولین اجرای این نمایش ضمن قدردانی از حضور پرتعداد مخاطبان در این نمایش از هنرمندان حاضر در مراسم ، مدیریت صندوق اعتباری، مدیریت فرهنگسرای نیاوران قدردانی کرد و گفت: بی‌شک بدون پشتیبانی و حمایت های بی‌مهابای ایشان و صندوق حضور این اثر بر روی صحنه میسر و ممکن نبود.

این کارگردان تئاتر افزود: یک گروه تئاتر ۹ ماه تمرین و تلاش را در پیش می‌گیرد تا نمایشی لایق چشمان شما خلق کند . ما بی‌شک نیازمند حمایت شما هستیم تا بر صحنه هویت یابیم و تلاش کنیم تا در فرهنگسرای نیاوران میزبان مخاطبان بیشتری باشد و روز به روز به خیل این مخاطبان افزوده شود. در این مسیر بی‌تردید شما تماشاگران فهیم تئاتر بهترین مبلغان هستید. البته لازم است در اینجا از فرهاد قائمیان به عنوان تهیه‌کننده‌ نهایت قدردانی خود را داشته باشم که لحظه به لحظه کنار من و تیم نمایش «۲۴۲۴» بوده و هست.

«۲۴۲۴» درایستگاه اول به پری صابری تقدیم شد/ کار مهم تماشاگران

نمایش «۲۴۲۴» به نویسندگی و کارگردانی زری اماد و تهیه کنندگی فرهاد قائمیان هر روز ساعت ۲۱ در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

سیروس اسنقی، محمدرضا فصیحی نیا، محمدعلایی، بهزاد محسنی، سیدرضا علوی، رضا داودوندی، خسرو کشاورز،احمد نخودیان، محمدرضا احمدی و ارسلان قاسمی هنرمندانی هستند که در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا