سینمای ایران و جهان

۴۲ سال است بی‌سلاح پای فرهنگ ایستاده‌ایم/ دغدغه‌های تهیه‌کنندگان

در یک نشست مطرح شد؛

مدیرعامل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با اشاره به فعالیت تهیه‌کنندگان در حوزه برنامه‌سازی و کار فرهنگی بیان کرد که ما ۴۲ سال است بی‌سلاح پای فرهنگ ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تهیه کنندگان کانون رسانه‌های دیداری با حضور جمعی از تهیه کنندگان پیشکسوت تلویزیون، شبکه خانگی و سایر سرویس‌ها برگزار شد.

مهدی فرجی رییس هیات مدیره کانون رسانه‌های دیداری در ابتدا بیان کرد: در مدتی که کانون تشکیل شده فعالیت‌های زیادی شکل گرفته است به طور مثال مجوز آموزش را از سازمان فنی حرفه‌ای و وزارت ارشاد گرفته‌ایم و می‌توانیم کلاس‌هایی را برگزار کنیم و کانون می‌تواند با این کلاس‌ها خودکفا شده به درآمدزایی برسد و حتی کارهای بزرگ‌تری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین مجوز مجله الکترونیک هم با مدیرمسئولی مریم جلالی دریافت شد. ما همچنان پیگیر حوزه وی او دی کانون هستیم. تشکیل وی او دی ملاحظاتی دارد از طرف ساترا البته اقبال شد اما مدل و فرم آن نکاتی دارد. اما مذاکرات صورت می‌گیرد و پرونده آن را نبسته‌ایم.

۴۲ سال است بی‌سلاح پای فرهنگ ایستاده‌ایم/ دغدغه‌های تهیه‌کنندگان

فرجی به برگزاری یک جشنواره اشاره و عنوان کرد: بنا داریم سال آینده جشنواره‌ای را برگزار کنیم و با ارشاد هم مذاکراتی داشته‌ایم که خدا را شکر حمایت می‌کنند.
ما از فیلم‌های بلند و کوتاه و داستانی و جنگ و هر مدلی که در شبکه خانگی و پلتفرم‌ها وجود دارد مدعی برگزاری آن هستیم و می‌توانیم جشنواره‌ای را با این محور برگزار کنیم.

مریم جلالی مدیر مسئول کانون در ادامه درباره مجله‌ای که قرار است راه اندازی شود عنوان کرد: کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری متعلق به رسانه‌هایی بود که رسانه‌ای نداشتند.

وی اضافه کرد: مجله دیداری نو قرار شد مجله‌ای الکترونیک باشد تا تمام داشته‌های دیروز و حتی آینده را منعکس کند و جایی برای تعامل باشد.

جلالی اظهار کرد: مجله دیداری در حوزه‌های مختلف کار می‌کند. همه دوستان عضو هیات تحریریه خواهند بود. ما سه سطح مخاطبان عمومی، اختصاصی و مخاطبان حوزه تصدی گری و سیاستگذاری را احصا کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: آقای فرجی در این مدت نهادها را متوجه کانون کرده‌اند و این مجله این توجه را تقویت می‌کند و می‌توانیم با شکل و شمایل بهتری کار را جلو ببریم. بیزینس پلن و حتی درآمدزایی آن مشخص شده است و روی مانیفست ان کار شده است.

سعید ابوطالب دیگر عضو هیات مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری در ادامه به بخشی از تجربیات خود در برنامه سازی در کشورهای مختلف پرداخت.

۴۲ سال است بی‌سلاح پای فرهنگ ایستاده‌ایم/ دغدغه‌های تهیه‌کنندگان

در ادامه امیرحسین خرمشاهی مدیرعامل کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری نیز عنوان کرد: مظلوم تر از تهیه کنندگان خودشان هستند با برنامه‌هایی که ساختیم بارها وزیر و وکیل جا به جا شدند.

وی اضافه کرد: مشکل ما پول و درآمد و شغل نیست ما جمع مجنون و عاشق پای نظام و دفاع مقدس و فرهنگ هستیم که با دولت‌ها و بی دولت‌ها از فرهنگ دست نمی‌کشیم.

خرمشاهی تصریح کرد: ما سالهاست پای وحدت ملی با ماموریت‌های فرهنگی خود ایستاده‌ایم درواقع ما ۴۲ سال است بی سلاح پای فرهنگ ایستاده‌ایم.

وی خطاب به یک عضو شورای شهر در این جلسه گفت: آقای صادقی در یک سال گذشته نماینده و بلندگوی ما در شورای شهر بوده است. امروز ترکیه با ۸۰ درصد بخش خصوصی سریال می‌سازد نه بخش دولتی که اتفاقاً با نهادهای شهری و اینها حمایت می‌شود. فرهنگ کره‌ای اگر اینقدر طرفدار دارد از طرف نهادهای شهری و حاکمیتی حمایت می‌شود.

در ادامه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در این جلسه ضمن اشاره به نیاز شهر تهران به فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری می‌تواند با تولید آثار فرهنگی مرتبط با داستان‌های مختلف شهر از حمل و نقل گرفته تا مسائل مرتبط با محیط زیست (آلودگی هوا) و… کمک شایانی به شهر تهران و فرهنگ شهرنشینی داشته و بازوی فرهنگی شهرداری پایتخت باشد.

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگ و تولید محتوای فرهنگی می‌تواند یکی از مهمترین عناصر در مدیریت شهری باشد چرا که شما می‌توانید با زبان هنر واسطه موثر میان مسئولین و مردم باشید.

این جلسه با حضور تهیه کنندگانی چون سعید ابواطلب، محمود محمودی، فواد صفاریان پور، الهام حاتمی، مجید قناد، ناصر کریمان، یوسف بچاری، حسین طاهری و… همراه بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا