سینمای ایران و جهان

«زهرا گلپایگانی» مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتصاب «زهرا گلپایگانی» به عنوان مشاور اجتماعی این وزارتخانه از او خواست تا مسائل حوزه زنان در سطح وزارتخانه و در میان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را با دقت و جدیت دنبال کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی که برای زهرا گلپایگانی نوشته، از او خواسته است تا در راستای تحقق ماموریت های زیر تلاش کند:

۱. برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه مسائل اجتماعی اولویت‌دار کشور با تاکید بر سرمایه‌های اجتماعی، جمعیت، زنان و خانواده با ایجاد پیوند میان حوزه فرهنگ و اجتماع از طریق ظرفیت‌های قانونی و اجرایی وزارت متبوع.

۲- برنامه‌ریزی در مسیر تحقق مدیریت استعدادها و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی حوزه فرهنگ و هنر جهت حل مسائل اجتماعی کشور.

۳- برنامه‌ریزی راهبردی جهت بهره گیری از ظرفیت های علمی و نظری مرتبط با حوزه‌های ماموریتی.

۴- برنامه‌ریزی جهت فعالسازی ظرفیت‌های مردمی حوزه‌های اجتماعی با تاکید بر فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی

وزیر فرهنگ افزود: همچنین توقع دارم مسائل حوزه زنان در سطح وزارتخانه و در میان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را با دقت و جدیت دنبال نمایید. تشکیل شورای امور بانوان وزارت‌خانه هم مورد انتظار است.

گلپایگانی دانش‌آموخته دکترای رشته سیاستگذاری فرهنگی از دانشگاه باقرالعلوم (ع) و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است.

وی دارای سابقه فعالیت علمی و اجرایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، زنان و خانواده، مدیریت تحول، رسانه و ارتباطات بوده و در کارنامه فعالیت های او همکاری با سازمان های مختلف فرهنگی کشور و مدیریت در بخش های مختلف ساختاری اعم از منابع انسانی، آموزش، فرهنگی و پژوهش وجود داشته و سوابق وی مؤید پژوهشگری و مدیریت طرح های مختلفی در حوزه سیاستگذاری و خط مشی گذاری، بازنمایی ظرفیت های کشور در فضای بین الملل در قالب فرهنگ و هنر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی سرمایه های اجتماعی و به صورت خاص و متمرکز مدیریت استعداد در سازمان های فرهنگی کشور دیده می‌شود.

همکاری اجرایی وی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این تعامل و همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، کارگروه زنان و خانواده وزارت و دفتر اجتماعی این سازمان بوده است.

پیش از این عاطفه خادمی در این سمت عهده دار مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اکنون به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مشغول به فعالیت است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا