سینمای ایران و جهان

شبکه مستند «انتخاباتی» شد/ مروری بر مستندهای ساخته شده

جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» با حضور محسن خان جهانی و نمایش مستندهایی با حال و هوای انتخابات روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، یکصد و نود و سومین برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه ۱ تیر ماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. این قسمت از برنامه حال و هوای انتخاباتی داشته و سراغ مستندهایی می رود که مستقیم یا غیرمستقیم به این اتفاق مهم در کشورمان پرداخته‌اند.

مهمان این قسمت از «نردبان»، محسن خان‌جهانی کارگردان و مستندساز نام‌آشنای کشور است. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره تجربه‌های فیلم‌سازی مستند و کارهای خود از جمله مستندهای «صندلی شماره‌ ۲۵۷»، «انتهای خیابان پاستور»، «یک میخ و چند کت»، «برد برد»، «آزادراه» و «پیروزی نزدیک است» سخن می‌گوید.

خان‌جهانی در کارنامه کاری خود چند فیلم مستند با موضوع انتخابات ساخته است. مستند «انتهای خیابان پاستور» درباره دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی است و فیلم مستند «برد-برد» درباره اهالی یک روستا است که درگیر جواب دادن به پیامک رئیس‌جمهور هستند و از طرفی می‌خواهند مذاکرات جهانی را با مذاکرات داخلی روستای خود رقم بزنند و در مورد کمبود آب مذاکره کنند. مستندهای «یک میخ و چند کت» و «صندلی شماره ۲۵۷» نیز درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان و شهرستان ماهنشان است.

همچنین بخش‌هایی از مستند «من انرژی هسته‌ای نیستم» ساخته مهدی قربان‌پور مرور می‌شود. در خلاصه داستان این مستند آمده است: «پرتوهای رادیو اکتیو در شهر ساحلی رامسر، دستمایه حضور کاندیداها در انتخابات شورای اسلامی شهر می‌شود.»

در بخش مستندهای خارجی نیز مروری بر مستند «اتاق جنگ» ساخته دی‌ای. پنه بیکر و کریس هگدوس می‌شود و بسته پیشنهادی تماشای فیلم مستند این هفته به مستندهای انتخاباتی در کشورهای مختلف اختصاص دارد.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۱۲ بامداد و ۱۴:۳۰ است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا