سینمای ایران و جهان

هشت برنامه تولیدی جدید با خوانندگان مطرح کشور داریم/ با هیچ کدام از خوانندگان و فعالان موسیقی کشور مشکلی نداریم

سینماپرس: رئیس مرکز شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما گفت: ما با هیچ کدام از خوانندگان و فعالان موسیقی کشور مشکلی نداریم و همه را دعوت می‌کنیم که تشریف بیاورند و مرکز موسیقی و شعر صداوسیما خانه آنها و متعلق به آنهاست و می‌توانند آثاری تولید کنند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا قزوه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مرکز شعر و موسیقی صدا و سیما تولیدات جدیدی دارد؛ با توجه به این که در روزهای حساسی قرار داریم به تازگی کارهای خوبی برای قدس انجام داده‌ایم و اکنون وارد برنامه‌هایی می‌شویم که برای رحلت حضرت امام است. هشت برنامه تولیدی جدید با خوانندگان مطرح کشور داریم و بعد از آن در خصوص محرم و اربعین یک سلسله کارهای جدید خواهیم داشت.

وی در این باره که کارهای جدید برای مراسم ارتحال امام(ره) با کدام خواننده‌ها خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: هنوز نهایی نشده اما با خواننده‌های درجه یک و مطرح کشور است.

با هیچ خواننده‌ مطرح کشور مشکل نداریم

قزوه همچنین درباره احیای فعالیت برخی خوانندگان و فعالان در عرصه شعر و موسیقی و اقدام‌های مرکز در این زمینه گفت: ما با هیچ کدام از خوانندگان و فعالان موسیقی کشور مشکلی نداریم و همه را دعوت می‌کنیم که تشریف بیاورند و مرکز موسیقی و شعر صداوسیما، خانه آنها و متعلق به آنهاست و می‌توانند آثاری تولید کنند.

به سراغ کم‌کارها می‌رویم

وی تصریح کرد: با توجه به این که تولید برنامه‌های رادیوهای کشور هم زیر نظر ماست، به فراخور حال، کارهای فراوانی مورد نیاز ماست و تولید امسال ما بیشتر از سال‌های قبل هم خواهد شد. از این رو دعوت عمومی می‌کنیم و البته به سراغ برخی چهره‌ها که تاکنون به سراغشان نرفته‌ایم و یا در سال‌های اخیر کمتر از آنها کار دیده‌ایم خواهیم رفت.

قزوه همچنین در خصوص عدالت فرهنگی و توزیع امکانات در همه مناطق بویژه کم برخوردار و محروم در دولت مردمی گفت: در حوزه موسیقی بخشی از موسیقی‌های تولیدی کشور موسیقی استان‌هاست و در اینجا بودجه‌های بسیار کمی برای آنها در نظر گرفته بودند که در حال پیگیری برای افزایش بودجه‌های آنها هستیم. اینها با بودجه‌های بسیار اندک کارهای تولیدی را انجام می‌دهند و خیلی از اینها هم امکانات استودیویی خوبی در استان‌ها ندارند و مجبورند به تهران بیایند و در تهران تولید کنند. از این جهت تلاش می‌کنیم بودجه‌هایشان افزایش پیدا کند که در تولیدات آنها تجدید نظر و عدالت فرهنگی در سراسر کشور اجرا شود.

گردشگری فرهنگی و ضرورت حضور شخصیت‌های فرهنگی در نمایشگاه‌های بین‌المللی

وی همچنین درباره گردشگری ادبی به عنوان رویکرد متولیان امر نمایشگاه کتاب در سی و پنجمین دوره از برگزاری آن گفت: موضوع تازه‌ای است که روی آن کار نشده و یا کمتر کار شده است. به نظرم خیلی خوب است این مساله باشد و گردشگری ادبی و فرهنگی یک گردشگری خیلی خوبی است که در نمایشگاه کتاب می‌تواند خود را نشان دهد.

قزوه گفت: باید بتوانیم این را به سیاحان و جهانگردان ایرانی تسری دهیم که وقتی کشورها را می‌گردند به نمایشگاه‌های کتاب کشورها بروند و بیشتر چهره‌های فرهنگی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در سطح جهان حضور پیدا کنند و این گرایش خوبی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا