سینمای ایران و جهان

مینو افتاده نوازنده ویولن و کمانچه درگذشت

پس از یک دوره بیماری؛

یکی از نوازندگان و مدرسان عرصه موسیقی روز هفدهم خرداد بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مینو افتاده از نوازندگان و مدرسان عرصه موسیقی روز هفدهم خردادماه بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

مرحوم مینو افتاده متولد اردیبهشت ۱۳۳۷ از ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و با انتخاب ساز تخصصی ویلن تحصیلات موسیقی را زیر نظر استاد ژوژ مارتیروسیان تحصیلات موسیقی آغاز کرد و از سال اول دبیرستان به بعد ساز پیانو و ساز تمبک را هم فرا گرفت.

بعد از پایان دوره هنرستان وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و به ادامه تحصیل پرداخت و از ۱۶ سالگی در ارکستر فرهنگ و هنر و ارکستر بانوان و گروه تمبک آن وزارتخانه زیر نظر استاد محمد اسماعیل شرکت کرد و اجراهای بسیاری را در اکثر شهرهای ایران داشت و در آن زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی (صدا و سیما) نیز شروع به تدریس ویولن و کمانچه کرد و این همکاری تا زمان پایان کار مرکز ادامه داشت.

این هنرمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در چندین گروه و آثار صوتی فعالیت داشت و کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور نیز داشت و اخیرا بیشتر به کار تدریس در دانشکده پودمانی موسیقی و بنیاد رودکی و کلاس‌های معتبر آزاد مشغول فعالیت بود.

خبرگزاری مهر درگذشت مینو افتاده را به خانواده این هنرمند و خانواده موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا