سینمای ایران و جهان

محسن حسینی به سراغ «پرفورمنس» می‌رود/ آموزش غلط مفهومی جهانی

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر قصد دارد در راستای تولید پروژه تئاتری جدید خود یک کارگاه تخصصی آموزشی با موضوع «پرفورمنس» برگزار کند.

محسن حسینی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر، به خبرنگار مهر گفت: به زودی و در ماه مرداد ورک‌شاپی را برگزار می‌کنم که برای پیش‌تولید یک پروژه است تا بتوانم با نسل جوان‌تر و علاقه‌مند به هنر پرفورمنس آشنا شوم. این کارگاه تخصصی آموزشی و به نوعی آزمونی از نسل امروزی و علاقه‌مند به این هنر برای حضور در پروژه مدنظر است.

وی یادآور شد: جوانان امروز به مقوله پرفورمنس علاقه‌مند هستند ولی به طور رسمی آموزشی برای هنر پرفورمنس نداریم و اکثر آموزش‌هایی هم که داده می‌شود اشتباه و غلط است.

حسینی با بیان اینکه در کارهای صحنه‌ای خود همواره بخشی را به پرفورمنس اختصاص داده است، درباره پروژه اجرایی مدنظر خود گفت: تولید پروژه جدیدی به نام «پژواک پریان پنته زیله آ» را مدنظر دارم که پروژه گسترده‌ای است.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره زمان و مکان مدنظر اجرای پروژه جدید خود، اظهار کرد: چند سالن پیشنهادی هست ولی سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر بیشتر مدنظر من است. این پروژه نیاز به ۵ ماه تمرین دارد و برگزاری ورک‌شاپ پرفورمنس هم یکی از کارهای مهم در راستای تولید این پروژه است.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: طی این سال‌ها نمایشنامه‌های مختلفی را نظیر «اورفه»، «امیرارسلان نامدار»، «دیوان غربی شرقی»، «فروغ ساراپینا»، «من آنتونن آرتو» و «گیلگمش» نوشته و برخی را روی صحنه برده‌ام. طی توافقی که با نشر قطره شکل گرفت قرار شده است این آثار چاپ و منتشر شوند. همچنین قرار است در بخش ترجمه نیز آثاری را برای چاپ به این انتشارات ارائه دهم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا