سینمای ایران و جهان

«مردم» نباید «فریب» بخورند/ کسی که برای «ریاست جمهوری» انتخاب می‌شود باید خدمتگزار به مردم باشد

سینماپرس: محسن پرویز پزشک و داستان نویس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و لزوم افزایش بصیرت مردم هشدار داد.

نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: رئیس جمهوری آقای رئیسی تجربه ای بسیار مغتنم بود. در شرایطی که به هر حال جو تخریب بسیار بالا علیه ایشان و دولت وجود داشت شاهد اقدامات مثبت و اتفاقات بسیار خوب در حوزه های مختلف بودیم و حتی در حوزه اقتصادی هم که آثار ملموس زیادی ایجاد نشده بود باز هم زیر ساخت های مناسب تا حدود زیادی برقرار شد.

وی ادامه داد: به نظرم همه این ها یک نکته را پیام می دهد که اگر کسی مخلصانه و بدون چشمداشت وارد این عرصه شود و واقعاً تمام هم و غم خود را صرف رسیدگی به امور کشور کند قطعاً موفقیت های زیادی پیدا خواهد کرد.

موسس خبرگزاری کتاب ایران تأکید کرد: علت اصلی شکست آمریکا در مقابل ایران این بود که رئیس جمهور فقید شهید ریئسی و تیم ایشان امید و آرزوی شان به سمت غرب و خارج نبود و تلاش شان بر پایه اتکا به توان داخلی و دانشمندان وهنرمندان و نیروهای کاربلد داخل کشور بود که این مسأله برکاتی را به دنبال داشت. این نشان می دهد که ما اندیشه کسی که قرار است انتخابش کنیم مهم است. کسی که اندیشه و نگاهش وابسته است هرچقدر هم آدم دانشمند و با تجربه و کاربلدی باشد مسیر را اشتباه می برد. وقتی کسی اعتقاد قلبی اش این است آمریکا با فشردن یک دکمه می تواند کل سیستم دفاعی کشور ما را از کار بیندازد قطعاً هرگز نمی تواند در مقابل آمریکا مقتدرانه بایستد؛ پس ما باید حواس مان باشد که چه کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنیم.

رئیس چهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه نوع نگاه کسی که انتخاب می شود مهمتر از توانایی های او است یادآور شد: حضرت امام (ره) در دوره شهید رجایی تعبیری به کار بردند که این تعبیر می تواند برای امروز هم موثر باشد؛ در آن روزگار راجع به علم شهید رجایی تشکیک شد و حضرت امام (ره) در این خصوص فرمودند ایشان عقل شان بیش از علم شان است! امروز که نگاه می کنیم متوجه می شویم حضرت امام (ره) چه بینش و درایتی داشتند چرا که عقل همان چیزی است که انسان را به سمت عبادت خداوند هدایت می کند و او را از گناه باز می دارد.

پرویز تصریح کرد: اگر کسی با نگاه به غرب و با نگاه های غیر خودباورانه بیاید و ما به او رأی بدهیم همه آنچه در این سال ها رشته ایم پنبه می شود؛ ما نباید به نقطه اول برگردیم و دشمن را دست برتر کنیم! ما نباید در جمهوری اسلامی ایران از تصمیمات دشمن تبعیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید فریب بخورند. آن ها باید با درایت توجه کنند چه کسی را برای این مسئولیت بسیار خطیر انتخاب می کنند. کسی که برای ریاست جمهوری انتخاب می شود باید خدمتگزار به مردم باشد و تنها خدمت به مردم و جامعه اسلامی برایش مهم باشد.

این کارشناس فرهنگی افزود: مسائل فرهنگی از دیرباز تاکنون یک هجمه اصلی دشمن به ما بوده و هست و خواهد بود؛ طبیعی است که دشمنان ما تلاش می کنند بخشی از هزینه ای را که ممکن است بخواهند صرف جنگ سخت کنند در جنگ نرم صرف بکنند و با تغییر فرهنگ مردم و تأثیرگذاری بر فرهنگ مردم خواسته خود را پیش ببرند.

وی یادآور شد: در دولت آقای رئیسی نگاهی که وجود داشت و حرکتی که وجود داشت مثبت بود اینکه چقدر توفیق حاصل شده محل تأمل است. ممکن است جایی ضعف بوده و به نقطه مطلوب نرسیدیم. اما نگاه ایشان درست به سمت افق درستی بوده و تلاش برای پرهیز از فضا دادن به عوامل بیگانه و کسانی که دربست در خدمت دشمن بودند در این دوره مثال زدنی است. بدیهی است که این نگاه باید تداوم پیدا کند.

پرویز در خاتمه این گفتگو گفت: اگر در انتخاب رئیس جمهور دقت کافی داشته باشیم و فردی شایسته را انتخاب کنیم سایر مراحل هم ان شاالله به تبعیت از آن به شکل درستی پیش خواهد رفت و در همه حوزه ها می توانیم شاهد شکوفایی و برکات زیادی باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا