سینمای ایران و جهان

برخی قوانین بر اساس سلایق افراد پیش می‌رود/ نیازمند سیاست یکدست و مدون در سینمای کشور هستیم

سینماپرس: علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما در خصوص عملکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش در سال ۱۴۰۲ گفت: جهت ارتقای سطحی فرهنگی جامعه باید ژانرهای گوناگون در سینمای کشور مجوز ساخت بگیرند اما به دلایل مختلف که مهمترینش کمبود بودجه است این اتفاق را شاهد نیستیم!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شیر تو شیر» و «زمانی برای دوست داشتن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فاصله بین فیلم هایی که پروانه ساخت می گیرند تا پروانه نمایش می خواهند دریافت کنند اغلب بسیار عمیق است. چیزی که در فیلمنامه نگارش می شود در هیچ کشوری مانند آنچه در فیلمنامه است و مجوز ساخت بر اساس آن صادر می شود و تأمین اعتبار می شود با خروجی اش یکی نیست! خود انتخاب بازیگران برای کاراکترهای مختلف یک اثر را دگرگون می کند به خصوص که در کشور ما همه چیز رئال است و هیچ چیز استودیویی مانند سایر کشورهای دنیا نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی قوانین بر اساس سلایق افراد پیش می رود و ما هیچ سیاست رسمی برای ساخت فیلم های سینمایی مان نداریم؛ پس قطعا بیش از هر مسأله دیگری نیازمند سیاست یکدست و مدون در سینمای کشور هستیم تا هر دولتی و هر رئیس سازمانی سینمایی و کمیسیون فرهنگی سر کار می آید ملزم باشد مثل قانون اساسی آن را اجرا بکند.

سبط احمدی با بیان اینکه امروزه هر رئیسی قوانین خود را دارد اظهار داشت: به علاوه یک سری ژانرها با شرایط روز دگرگون می شوند. سینما و به طور کلی رسانه های بصری مثل تلویزیون، پلتفرم و… با میلیون ها سلیقه روبرو است. متولیان سینما باید این سیاست را داشته باشند که فعالیت نمایشی مانند یک نمایشگاه است و باید ژانرهای متنوع داشته باشیم تا هر مخاطبی جلوی ویترین که می آید کالای خود را انتخاب کند.

وی متذکر شد: جهت ارتقای سطحی فرهنگی جامعه باید ژانرهای گوناگون در سینمای کشور مجوز ساخت بگیرند اما به دلایل مختلف که مهمترینش کمبود بودجه است این اتفاق را شاهد نیستیم!

سبط احمدی در خاتمه این گفتگو افزود: امروزه سینما صرفا کمدی شده و همه بر این باورند که تنها فیلم های کمدی امکان فروش دارند در صورتی که چنین نیست و قطعا هز فیلم خوبی در هر ژانری می تواند مخاطب و فروش داشته باشد و من امیدوارم مدیران فرهنگی و سینمایی شرایطی را فراهم آورند تا بتوانیم شاهد تنوع در سینمای کشورمان باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا