سینمای ایران و جهان

کار «رسانه» درست شبیه همان کاری است که «انبیاء» و اولیا داشتند/ «سینما» و «تلویزیون» باید بر اساس آنچه در «فقه جعفری» به آن تأکید شده کارهای خود را پیش ببرند

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در آستانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: رسانه همانطور که از نامش بر می آید منتقل کننده و رساننده است؛ کار رسانه درست شبیه همان کاری است که انبیا و اولیا داشتند. رسانه باید راهکار زندگی درست را به انسان ها بدهد.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فقه جعفری همان فقه پویایی است که می تواند نجات بخش هر جامعه ای باشد. نه فقط آنچه از آموزه های حضرت امام جعفر صادق (ع) به جای مانده بلکه هر آنچه از طریق شاگردان ایشان نیز به جا مانده از غنای بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: هرجا به این دستورات عمل شده ما شاهد موفقیت در آن بوده ایم و هر حوزه ای که بی توجهی به این فقه و ارزش های والای آن داشته شکست خورده است. بدیهی است سینما و تلویزیون نیز به عنوان دو رسانه مهم در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است باید بر اساس آنچه در فقه جعفری به آن تأکید شده کارهای خود را پیش ببرند.

افتخاری سپس با بیان اینکه رسانه ها از جمله سینما و تلویزیون باید منتقل کننده محتوای سالم دینی باشند تأکید کرد: رسانه همانطور که از نامش بر می آید منتقل کننده و رساننده است؛ کار رسانه درست شبیه همان کاری است که انبیا و اولیا داشتند. رسانه باید راهکار زندگی درست را به انسان ها بدهد.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: ما باید بدانیم و آگاه باشیم که رسانه هم می تواند در بعد مثبت اثرگذاری داشته باشد و هم در بعد منفی! امروزه دشمنان ما نیز از رسانه ها استفاده می کنند از این رو ما اگر بخواهیم در این میدان جنگ فرهنگی پیروز شویم باید از محتوای دینی و آموزه های دینی با اشکال مختلف و ابزارهای گوناگون استفاده کنیم تا نکات مهم و ارزشمند به مخاطبان مان منتقل شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: توجه به فقه جعفری می تواند بخش عمده ای از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… را حل کند؛ نیاز است جامعه در حوزه های مختلف نسبت به این فرهنگ توجه داشته باشد چون حوزه مسائل دینی و روایات اهل بیت (ع) و امام جعفر صادق (ع) تک حوزه ای و اعتقادی صرف نیست. باید در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و آموزشی و اجتماعی و بین الملل و خانواده به فقه جعفری توجه شود.

افتخاری در خاتمه این گفتگو افزود: باید تحول علوم انسانی را با این فقه انجام دهیم. امیدواریم تغییرات و تحولات علوم انسانی به نفع گسترش فرهنگ جعفری منجر شود. اقدامات میان رشته ای و ایجاد رشته های میان رشته ای و تعامل با حوزه های علمیه و تدوین پایان نامه های میان رشته ای باید امروزه مدنظر قرار بگیرد تا کمک کند به گسترش این فرهنگ؛ تردید نکنید اقتصاد از این طریق اصلاح می شود و من امیدوارم مسئولان ما به آگاهی نسبت به این مسأله تمام توان خود را به کار برند تا ان شاالله التزام عملی به فقه جعفری در تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما به عنوان دو رسانه مهم و انسان ساز گسترش پیدا کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا