سینمای ایران و جهان

«صداگذاری» موضوع پرونده «نردبان» شد

با حضور برگزیده «سینماحقیقت»؛

حسن مهدوی صداگذار فیلم مستند «آب بندان» و برگزیده هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» مهمان برنامه تلویزیونی «نردبان» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، یکصد و نود و یکمین برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۱۸ خرداد ماه با بررسی پرونده «صدا» و حضور یکی از صداگذاران شناخته کشور روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

در بخش اصلی این قسمت از «نردبان»، حسن مهدوی صداگذار سینمای مستند ایران مهمان برنامه خواهد بود؛ او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره تجربیات خود در این عرصه و صداگذاری‌ برای فیلم‌های مستند ایرانی سخن می‌گوید.

حسن مهدوی تجربه تدوین صدا و صداگذاری‌ در فیلم‌های متعددی را برعهده داشته که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به مستندهای «من می‌خوام شاه بشم»، «زنانی با گوشواره‌های باروتی»، «لوتوس»، «شادگان»، «کشیم عاشق»، «آب‌بندان» اشاره کرد. وی در جشنواره «سینماحقیقت» اخیر (دوره هفدهم) تندیس فیروزه‌ای بهترین صدا را برای صداگذاری فیلم مستند «آب بندان» دریافت کرد.

در بخش «عکاسی مستند»، «نردبان» با چارلز بروکس همراه می شود و به مرور آثار هنری وی خواهد پرداخت و در بخش «عکاسی ماجراجویانه» نیز جیمی چین به تدریس مباحث اصلی این حوزه می‌پردازد.

در پرونده «پیشنهاد تماشای فیلم مستند» نیز کمیل سوهانی مستند «کارخانه‌ آمریکایی» اثری از جولیا رایکرت و استفن بوگنار را معرفی می‌کند و فیلم مستند «در جست‌وجوی سکوت» ساخته پاتریک شن مرور می‌شود.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۴:۳۰ است

آگهی
دکمه بازگشت به بالا