سینمای ایران و جهان

سینمای جهان یک صنعت برنامه‌ریزی‌شده در خدمت صهیونیست‌ها است

خاخام ضدصهیونیست مطرح کرد؛

خاخام ضد صهیونیست معتقد است صهیونیست‌ها در سینمای جهانی از زن برای بیان مسائل غیراخلاقی استفاده می‌کنند و زنان زیادی هم در جنبش‌های زیادی به این استفاده ابزاری معترض شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر چندی پیش میزبان ۲ خاخام یهودی ضدصهیونیست رابا وایز و رابا روزنبرگ بود که با حضور در دبیرخانه جشنواره فیلم کوثر با مسئولین و دست‌اندرکاران این رویداد سینمایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

وایز با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی با بیان اینکه آخرین بار در ماه سپتامبر با شهید رئیسی در آمریکا دیدار داشته و در رابطه با اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با او گفت‌وگو کرده است، افزود: ما مخالف تاسیس یک دولت یهودی در هر بخش از سرزمین فلسطین هستیم و نقل قول‌های مشابهی از خاخام‌های یهودی در سراسر تاریخ وجود دارد. تمام افراد یهودی معتقد، مخالف تشکیل دولت اسرائیل هستند. جمهوری اسلامی در واکنش به حمله اسرائیل به سفارت این کشور در سوریه بسیار اخلاقی عمل کرد و میان یهودیان تمایز قائل شد. زمانی که خبر شهادت رئیسی رسانه‌ای شد تماس‌های مختلفی از بیت‌المقدس، انگلیس و سایر نقاط جهان و از طرف یهودیان معتقد و عملگرای مخالف رژیم صهیونیستی دریافت کردم و از من خواسته شد به ایران بیایم و پیام تسلیت جامعه یهودیان را منتقل کنم.

رابا وایز درباره نقش صهیونیسم در سینمای جهانی گفت: نفوذ صهیونیست‌ها در جهان یک واقعیت انکارناپذیر است که جریان دارد. آن‌ها سینما را به عنوان یک ابزار برای تاثیرگذاری بر جامعه جهانی می‌بینند. این نفوذ تنها محدود به سینما نیست بلکه این افراد اثرگذاری روی تمدن را در دستور کار قرار داده‌اند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا از ایرانی‌ها و مسلمانان و هر قوم غیر غربی تصویری منفی ارائه کنند. آن‌ها مسلمانان را افرادی افراطی و به دور از تمدن معرفی می‌کنند.

وی بیان کرد: شیوه بیان در سینما از اهمیت زیادی برخوردار است. صهیونیست‌ها در طرز نقل‌کردن یک موضوع دخالت کرده و آن را مطابق میل خود و با ظرافت‌های خاصی واقعیت را تغییر می‌دهند و این چنین کل محتوا تحت تاثیر قرار می‌گیرد. سینما یک صنعت برنامه‌ریزی شده است و صهیونیست‌ها از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

سینمای جهان یک صنعت برنامه‌ریزی‌شده در خدمت صهیونیست‌ها است

وایز ادامه داد: آن‌ها در حال نابود کردن زن و مرد هستند و جنیست را از میان برداشته‌اند. آن‌ها برای جذب مخاطب، تبلیغات بسیار زیادی را انجام می‌دهند و این موضوع در سراسر کشور آمریکا به چشم می‌خورد. آن‌ها موارد منفی را به صورتی بسیار مطلوب برای مخاطبان جلوه می‌دهند. صهیونیست‌ها برای دستیابی به اهداف خود از بهترین مشخصه‌های فنی و کیفی استفاده می‌کنند و به همین دلیل تماشاگران گسترده‌ای دارند.

وایز با بیان اینکه نگاه‌کردن به تصویر زن از لحاظ بنیان‌های اخلاقی دین ما ممنوع است، ادامه داد: در جامعه یهودیان منهتن و بروکلین آمریکا، خود را ایزوله کرده‌ایم تا آسیبی متوجه ما نشود. در جامعه یهودیان معتقد، مقوله‌ای مانند سینما مطرح نیست و به آن توجه نشان نمی‌دهیم؛ صهیونیست‌ها در سینمای جهانی از زن برای بیان مسائل غیراخلاقی استفاده می‌کنند و زنان زیادی در جنبش‌های زیادی به این استفاده ابزاری معترض شده‌اند. باید استانداردهای دیگری در خصوص زنان در سینمای جهان وضع شود تا کرامت زنان حفظ شود. متاسفانه در سینمای جهان از مسیر خداگونه دوری می‌شود و مواردی بسیار منفی و زننده به تصویر کشیده می‌شود. زمانی که هنوز سینما وجود نداشت، الگوهای دیگری مطرح بود اما امروزه نگاه جوانان به مسائلی معطوف شده است که در سینما مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: در دنیا سلبریتی‌ها جای معلمان را برای جوانان گرفته‌اند و موارد اخلاقی به حاشیه رفته است. امروزه این مساله مطرح است که با وجود رسانه‌ای منفی همچون سینمای آمریکا، یک کودک چگونه باید با مسائل مربوط به حوزه اخلاق آشنا شود. تصاویر متحرک ارزش‌های خانوادگی و اخلاقی جامعه آمریکا را مورد حمله قرار داده است. سینما یک میدان رقابت است و باید در آن به عنصر جذابیت توجه شود تا اثر پیام‌ها به بهترین شکل ممکن به مخاطب خود منتقل شود. درون هر فرد ممکن است وسوسه‌ای باعث شود تا خواهان موارد نامطلوبی باشیم که باید در مقابل آن مقاومت شود.

وایز گفت: کیفیت در آثار سینمایی مساله‌ای مهم است و امیدوارم این موضوع مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره کوثر باشد. امیدوارم خداوند شما را در ادامه این مسیر توفیق دهد. در دین یهود داستان‌های زیبایی انتخاب می‌شوند و آن‌ها به صورت نمایش‌هایی جذاب و آموزنده برای دختران و پسران جوان اجرا می‌شوند. زمانی که یک فیلم داستانی جذاب انتخاب شود، قطعا روی تماشاگر اثرگذار خواهد بود. اگر مواردی همچون مسائل جنسی و خشونت از سینمای آمریکا گرفته شود، دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر، از سوی «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان امور سینمایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تیر سال جاری با دبیری ناصر باکیده در تهران برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا