فرهنگ

آمادگی خبرگزاری ترند آذربایجان برای گسترش همکاری با مهر

علی‌اف در دیدار با شجاعیان مطرح کرد؛

سردبیر خبرگزاری ترند کشور آذربایجان در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز از آمادگی کامل این رسانه‌ای برای گسترش فعالیت های مشترک در حوزه های مختلف سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، امین علی اف سردبیر خبرگزاری ترند کشور آذربایجان در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز که روز پنجشنبه پنجم آبان ماه در محل سالت جلسات خبرگزاری مهر صورت گرفت، از آمادگی کامل این رسانه‌ای برای گسترش فعالیت‌های مشترک در حوزه‌های مختلف سخن گفت.

وی در این دیدار ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هم وطنان ما در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و قدردانی از تلاش خبرگزاری مهر در پوشش حداکثری اخبار ایران و جهان، گفت: عمده فعالیت‌های خبرگزاری ترند کشور اذربایجان در حوزه‌های اقتصادی است و به دلیل اینکه رسانه ما یک رسانه دو زبانه است بنابراین می‌توانیم از این پس شاهد آغاز فعالیت‌های مشترک با خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز باشیم.

این کارشناس حوزه رسانه ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند فعالیت‌های رسانه مورد نظرش گفت: انچه ما برای این فعالیت‌ها ترسیم کردیم تلاش برای انتشار حداکثری اخبار است که در این زمینه نیز شاهد اتفاقات موثری بودیم که توانسته بخش زیادی از اخبار حوزه‌های مختلف کشور آذربایجان را تحت پوشش قرار دهد. درکشور اذربایجان آذرتاش خبرگزاری رسمی کشور است که در حوزه اطلاع رسانی طبیعتاً با محدودیت‌های مختلفی رو به رو است اما رسانه ما چنین نیست و تلاش می‌کنیم با گستره فعالیتی بیشتری کارهای رسانه‌ای را انجام بدهیم. این در حالی است که تمرکز اصلی ما در این حوزه عمدتاً متمرکز بر مسائل اقتصادی است که دربرگیرنده ابعاد مختلفی است. البته این باعث افتخار ما هم هست که توانسته‌ایم در ایران هم نماینده رسانه‌ای داشته باشیم.

علی اف ادامه داد: ما تنها رسانه‌ای در کشورآذربایجان هستیم که اخبار خودمان را به فروش می‌رسانیم. در این چارچوب ما گزارش‌های مختلفی را تنظیم و به مخاطبان اراده می‌دهیم. جالب اینکه در ارائه محصولات فروشی رسانه ترند اخبار و گزارش‌های مربوط به ایران همواره جزو پرفروش‌ترین محصولات رسانه‌ای ماست. در این چارچوب آمادگی هم داریم که بتوانیم محصولات خودمان را به فروش برسانیم.

محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر و روزنامه تهران تایمز نیز دراین دیدار با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هم وطنان ما در حرم مطهر شاهچراغ شیراز گفت: مردم ما در این چهل سال همواره در معرض این عملیات تروریستی از جانب کشورهای دیگر بودند و امیدوارم شاهد چنین اتفاقاتی در دنیا نباشیم.

وی ضمن ارائه توضیحاتی از روند فعالیت‌های خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز به عنوان دو رسانه تاثیر گذار کشور ادامه داد: تا آنجا که من متوجه شدم تمامی فعالیت‌های مربوط به رسانه ترند، مربوط به پوشش اخبار مختلف نمی‌شود و شما عمده فعالیت‌های خود را متمرکز بر تولید گزارش‌ها به ویژه حوزه اقتصادی کرده‌اید.

علی اف نیز در پاسخ به نکته مطرح شده مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: عمده فعالیت اقتصادی ما در حوزه رسانه و فروش اخبار است. در این راه دنبال راهکارهای جدیدی هستیم که بتوانیم علاوه بر توسعه فعالیت‌هایمان در حوزه رسانه و اقتصاد مشارکت‌های کمتر تجربه شده و نوینی را دراین حوزه تجربه کنیم که تاکنون در اذربایجان تجربه نشده است.

مدیرعامل خبرگزاری غیر دولتی ترند آذربایجان ضمن ارائه آمار، به مخاطبان هدف این رسانه در کشور رسانه اشاره کرد و گفت: آن‌چه در روزنامه ترند مورد توجه است توجه به مخاطبانی است که عمدتاً در حوزه‌های اقتصادی متمرکز هستند. اما در این راه ما به بخش‌های درآمدزا هم توجه می‌کنیم که دربرگیرنده ابعاد مختلفی است و می‌تواند مورد توجه ما قرار گیرد.

آمادگی خبرگزاری ترند آذربایجان برای گسترش همکاری با مهر

شجاعیان هم در ادامه این نشست گفت: ما در خبرگزاری مهر مجموعه‌ای از پیشنهاداتی که می‌توانیم با رسانه‌های مختلف بین المللی داشته باشیم، اماده کردیم که امروز به شما تقدیم می‌کنیم. اما در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای که می‌توانیم با رسانه شما داشته باشیم، حوزه اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران و اذربایجان است که امیدواریم در تعامل و تفاهم با رسانه ترند بتوانیم به هدف موثری دست پیدا کنیم. بنابراین مایلم در نگاه اول این دیدگاه مبتنی بر فعالیت‌های اقتصادی نباشد و ما بتوانیم در حوزه‌های فرهنگی هنری نیز به فعالیت‌های مشترکی بپردازیم. البته این شرایط می‌تواند بستری برای فعالیت‌های مشترک رسانه‌ای در حوزه‌های اقتصادی نیز باشد که بتواند انگیزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در دو کشور اذربایجان و ایران نیز بیشتر کند.

وی با ابراز خرسندی از آغاز فصل مشترک فعالیت‌های خبرگزاری مهر با گروه رسانه‌ای ترند اذربایجان افزود: در کشورما شرکت‌های مختلف اقتصادی خبرگزاری‌ها را فرصت بسیار مناسبی برای ارتباط با جامعه بین المللی در نظر می‌گیرند. در همین موقعیت فعلی شرکت‌های زیادی هستند که در تعامل با خبرگزاری مهر مذاکرات موثر و مفیدی را با موسسات اقتصادی اغاز کردند که برای انها دربرگیرنده آغاز فعالیت‌های مشترکی در حوزه فعالیتی شان بود. این همکاری مشترک نیز می‌تواند در تعامل با رسانه شما اتفاق بیفتد و ما شاهد اغاز فصل جدیدی از فعالیت مشترک رسانه‌ای ایران و آذربایجان در بسترهای فرهنگی و اقتصادی باشیم.

علی اف نیز در پاسخ به اظهارت مدیرعامل خبرگزاری مهر تصریح کرد: من نه تنها موافق این رویکرد هستم بلکه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که به این اشتراکات فرهنگی برسیم. ایران دارای بازار بزرگی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی است که من اطمینان دارم همکاری مشترک رسانه ما و شما می‌تواند مقدمه خوبی برای شروع فعالیت‌های مختلف باشد. طبیعتاً مشارکت یکی از مهم‌ترین عبارت‌ها و کلیدواژه‌هایی است که در این راستا می‌تواند مورد توجه دو رسانه باشد.

وی افزود: سفر من به ایران بسیار جذاب بود اما حضورم در خبرکزاری مهر به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین رسانه‌هایی بود که در ان حضور پیدا کرده و تحت تاثیر فعالیت‌های این رسانه قرار گرفتم. این حضور می‌تواند مقدمه خوبی برای گسترش تبادلات فرهنگی اقتصادی ما باشد چرا که خبرگزاری مهر دارای ظرفیت‌های مناسبی است که از ان می‌توانیم بهره مند باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا