فرهنگ

آیت‌الله سیدمحمدتقی حکیم وقف را در مسیر زندگی‌اش انتخاب کرد

حجت‌اسلامی حسینی مطرح کرد؛

رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: آیت الله سیدمحمدتقی حکیم برای رسیدن به محبوب خود راه را خوب می‌شناخت و وقف به ساحت مقدس رضوی را برای این مسیر انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال عالم ربانی و واقف کتابخانه به آستان قدس رضوی آیت‌الله سید محمدتقی حکیم با همکاری شهرداری منطقه یک تهران با حضور رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه دوشنبه شب در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از نیکوکاران، خیرین، واقفان و اعضای خانواده آن مرحوم حضور داشتند، یاد و نام آن عالم وارسته و فقیه مجاهد گرامی داشته شد.

در این آئین، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، وقف را سنتی حسنه در میان مسلمین خواند و گفت: بسیاری افراد در تاریخ اسلام نام خود را با وقف ماندگار کرده‌اند.

وی افزود: آیت الله سید محمدتقی حکیم برای رسیدن به محبوب خود راه را خوب می‌شناخت و وقف به ساحت مقدس رضوی را برای این مسیر انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی تولیت امامزاده صالح نیز ضمن بیان جایگاه علمی و اجتماعی این عالم وارسته در میان مردم، خاکساری ایشان در اوج عظمت را آموزه‌ای اخلاقی برای تمام نسل‌ها برشمرد.

علی رضا نظری مدیر پروژه ساختمان جدید کتابخانه آیت الله حکیم نیز با بیان خاطراتی از این واقف نیکوکار یاد و خاطر ایشان را گرامی داشتند.

در ادامه این مراسم خیرین و نیکوکاران فعال در امور فرهنگی با اهدای هدایایی از سوی رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

آیت‌الله سیدمحمدتقی حکیم تابستان ۱۳۴۰ به دعوت اهالی محله حصار بوعلی شمیران در منطقه نیاوران به تهران مهاجرت کرد و امامت جماعت مسجد این منطقه را پذیرفت و ۶۰ سال امام جماعت این مسجد بود. او در سال ۱۳۷۵ با اهدای ۱۵ هزار جلد کتاب چاپی، ۱۲۰ جلد کتاب‌های چاپ سنگی و ۱۵۰ جلد کتاب خطی، کتابخانه عمومی این محله را پایه گذاشت و بر آستان قدس رضوی وقف کرد تا همگان بتوانند از آن بهره بگیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا