فرهنگ

استاد اردنی قرآن: فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام بی‌نظیر است


داور اردنی مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: توجه نظام اسلامی ایران به قرآن در کشورهای عربی و اسلامی بی‌نظیر است و مسابقات بین‌المللی قرآن ایران مادر مسابقات قرآنی دنیا است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس داوران خارجی سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، قبل از ظهر شنبه ۱۴ اسفندماه در شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم حضور یافتند و با فعالیت‌های این مجموعه‌ها آشنا شدند.

طی این بازدید و جلسه که حدود سه ساعت به طول انجامید، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، گزارشی از مأموریت‌ها و فعالیت‌های نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری ارائه کرد. حمیدرضا مستفید و کریم دولتی هم درمورد مباحث علمی رسم و ضبط قرآن مرکز طبع و نشر توضیحاتی ارائه کردند.

سمیح العثامنه: فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام بی‌نظیر است

در این نشست صمیمانه که عبدالرسول عبایی، سیدمهدی سیف، محمدحسین سعیدیان، حیدر کسمایی، مرتضی مقنیان و حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور (با ارتباط تصویری) هم در آن حضور داشتند، سمیح العثامنه استاد و داور اردنی طی سخنانی، کمیت و کیفیت بالای فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران و توجه نظام اسلامی ایران به این مقوله را در کشورهای عربی و اسلامی بی‌نظیر دانست و مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را مادر مسابقات قرآنی دنیا قلمداد کرد.

وی عنایت ویژه مقام معظم رهبری به فعالیت‌های قرآنی و دستور ایشان به تربیت ده میلیون حافظ قرآن را مایه مباهات دانست.

به گزارش فارس سمیح العثامنه استاد اهل کشور اردن در اغلب مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام از جمله مالزی، امارات، اردن، الجزایر و… دارای کرسی ثابت قضاوت و از داوران صاحب نام در جهان اسلام است.

میثم التمار: لزوم التزام قاریان ایرانی به استفاده الحان اصیل در تلاوت

میثم التمار دیگر داور مسابقات بین‌المللی از کشور عراق هم با تأکید بر این که در تلاوت قرآن باید به احکام آن توجه شود گفت: مناسب است ضوابطی وضع شود تا قاریان خوش خوان ایرانی که به شایستگی در محافل قرآنی هنرنمایی می‌کنند، بیش از پیش خود را ملتزم بدانند تا در بخش تنغیم تلاوت از الحان اصیل استفاده کنند.

در ادامه جلسه، محمدعلی عطفای داور مراکشی از حضور مجدد خود در جمهوری اسلامی ایران اظهار خوشحالی کرد و ضمن تأیید صحبت‌های میثم تمار، نسبت به ورود موسیقی به ساحت تلاوت قرآن هشدار داد. وی اهتمام مسئولان ارشد ایران به رشد جریان تلاوت را تحسین کرد.

داور پاکستانی: توجه رهبر ایران به قرآن عامل پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در قرآن است

أبرار حسین از پاکستان، عضو دیگری از هیأت داوری مسابقات بین‌المللی بود که پیشرفت ایران در حوزه فعالیت‌‌های قرآنی پس از انقلاب اسلامی را بسیار خوب توصیف کرد و عنایت رهبر انقلاب اسلامی را که توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی دارند و به عنوان نمونه در محفل طلیعه ماه رمضان حدود چهار ساعت پای رحل قرآن می‌نشینند را از عوامل مهم این پیشرفت دانست.

وی درخواست کرد، با کمک جمهوری اسلامی ایران، نظیر فعالیت‌های قرآنی که در شورای عالی قرآن اجرا می‌شود در پاکستان هم برنامه‌ریزی و اجرا شود.

در این جلسه، حجت‌الاسلام مهدی العامری از کشور عراق هم نسبت به اینکه موضوع آموزش قرآن باید به صورت عمیق و اصیل در مؤسسات و مدارس دنبال شود نه به صورت سطحی، افزود: لازم است در بین مدرسان قرآن رقابتی ایجاد شود تا هرکدام تلاش کنند تدریس خود را با کیفیت بهتری نسبت به دیگران ارائه دهند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا