فرهنگ

استاد شهریار حلقه وصل ملت ایران است

استاد دانشگاه تهران در بررسی دیوان شهریار مطرح کرد؛

روح الله هادی در نشست عملی «شخصیت‌های مثبت و منفی در دیوان استاد شهریار» گفت: استاد شهریار جایگاه ارزشمندی در اتحاد و یکدلی آحاد جامعه ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست علمی «شخصیت‌های مثبت و منفی در دیوان استاد شهریار» عصر روز پنجشنبه با حضور روح الله هادی، استاد دانشگاه تهران در بنیاد استاد شهریار برگزار شد.

هادی در این نشست با بیان اینکه استاد شهریار جایگاه ارزشمندی در اتحاد و یکدلی آحاد جامعه ایران دارد، گفت: زبان و ادبیات فارسی دژ مستحکمی برای امنیت و یکپارچگی ایران زمین دارد و استاد شهریار با نوآوری خود به تقویت زبان و ادبیات فارسی کمک ارزشمندی کرد و باعث شکوفایی شعر فارسی گردید.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران با بیان اینکه زبان و ادبیات فارسی برای همه مردم ایران زمین مقدس و ارزشمند است افزود: برای اتحاد و همدلی ما به این زبان نیاز داریم.

همچنین در این نشست که شاعران و استادان و دانشجویان دانشگاه تهران حضور داشتند؛ جواد وندنوروز، رئیس بنیاد فرهنگی مقبره الشعرا استاد شهریار گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد ارائه داد و از برگزاری هفتمین کنگره بین المللی استاد شهریار در ۲۷ شهریور ماه سال جاری خبر داد.

بنیاد فرهنگی مقبره الشعرا استاد شهریار با چاپ و نشر بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه زبان و ادبیات ترکی و فارسی فعالیت می‌کند.این بنیاد در سال جاری سلسله نشست‌های علمی را نیز برگزار کرده است.

در نشست علمی «شخصیت‌های مثبت و منفی در دیوان استاد شهریار» اکبر ستاری و حمید فرزین از شاعران ترک زبان به قرائت اشعار خود پرداختند. مراسم موسیقی زنده عاشقلار نیز از برنامه‌های جانبی این برنامه بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا