فرهنگ

اصلاح متن سنگ قبر نیما قبل از هجمه‌های رسانه‌ای انجام شد

دستیار ویژه شهردار تهران در امور فرهنگی درباره حواشی پیش آمده آوردن نام زاکانی روی سنگ قبر نیما گفت: اصلاح امورمزارها و لوح یادبود قبل از انتشار اخبار منابع خبری داخلی و خارجی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی حواشی پیش آمده که از دیروز بر سر نصب سنگ مزار نیما با ذکر نام شهردار تهران پیش آمده، مرتضی امیری اسفندقه دستیار ویژه شهردار تهران در امور فرهنگی فیلمی را به همراه یک متن در اختیار خبرنگار مهر قرار داده است که در ادامه مشاهده می‌کنید؛

به نام خداوند جان وخرد کزین برتراندیشه برنگذرد

منبع فیلمی که مشاهده می‌کنید با موضوع نصب لوح نیما یوشیج در خاک جای قدیم او در کنار همسر و مادرش بدون نام دکتر زاکانی و جمله پدر شعرنوین فارسی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری است. براساس این فیلم و تاریخ انتشار آنکه ساعت ۱۵.۴۵ سیزدهم بهمن ماه است گزارش منابع خبری داخلی وخارجی متکی به مستندات علمی نیست و تاریخ نصب این لوح یادبود دهم بهمن بوده است. گفتنی است نمونه نخست لوح یادبود صرفاً برای گم نشدن نشان درنظرگرفته شده تا مزارها فراموش نشوند و قرار است بعداً سازه هنری تری نصب شود. این نکته را به این دلیل یادآور شدم که دریافت شود اصلاح امور مزارها و لوح یادبود قبل از انتشار اخبار منابع خبری داخلی و خارجی، حمله، هجمه و هجوم آنها به این رویداد است. امیدواریم روزی روزگاری این منابع خبری با اتکا به منابع ومراجع محکم علمی، رسانه ای و حقیقی با دقت اطلاع رسانی کنند و نقدها را عیار بگیرند که جهان امروز از امکانات فضای مجازی متوقع نشر حقیقت است.

با درود و دعا

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا