فرهنگ

انتشار اولین شماره دوره جدید فصلنامه «مطالعات ایران‌شناسی»

اخبار رسانه‌ها؛

اولین‌شماره دوره جدید فصلنامه «مطالعات ایران‌شناسی» توسط بنیاد ایران‌شناسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد ایران‌شناسی به‌تازگی اولین شماره دوره جدید فصلنامه علمی مطالعات ایران‌شناسی را منتشر کرده است.

انتشار فصلنامه مطالعات ایران‌شناسی از پاییز ۱۳۹۴ آغاز شده بود که از این تاریخ تا تابستان ۱۴۰۰، ۲۱ شماره از نشریه، با هدف شناخت و معرفی تاریخ و فرهنگ غنی و فاخر جهانِ ایرانی، منتشر شد. به گفته مسئولان بنیاد ایران‌شناسی جمعی از استادان دانشگاه‌ها و متخصصین در حوزه‌های مختلف ایران‌شناسی، اعم از فرهنگ و زبان‌های باستانی، باستان‌شناسی، تاریخ اسلام و ایران، هنر اسلامی و ایرانی، زبان و ادبیات فارسی و ارتباطات اجتماعی در این نشریه فعالیت می‌کردند و در دوره جدید نیز فعالیت دارند. محمد حسین رجبی دوانی (رئیس بنیاد ایران‌شناسی)، سیده راضیه یاسینی (معاون پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی) محمود ترابی اقدم، زهره زرشناس، سیدمهدی موسوی کوهپر، ناصر صدقی، نسرین فقیه ملک مرزبان، خشایار قاضی زاده و عبدالله بیچرانلو در ترکیب هیئت تحریریه این نشریه حضور دارند.

این فصلنامه در دوره جدید فعالیت علمی خود با همکاری انجمن علمی ایران‌شناسی و با توجه به رسالت، وظایف و مأموریت بنیاد ایران‌شناسی، با انتشار مقاله‌های علمی محققان در حوزه‌های مطالعات ایران‌شناسی در صدد است به تعمیق شناخت از تطورات فرهنگ، تاریخ، جغرافیا، ادبیات و هنر ایران، تبیین ابعاد گوناگون هویت ملی و دینی ایرانیان و مستندنگاری تاریخی ادوار شکوفایی تمدن ایران بپردازد.

بنیاد ایران‌شناسی گفته با توجه به آغاز دوره جدید انتشار نشریه از استادان دانشگاه‌ها، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعات ایران‌شناسی، برای انتشار مقاله‌های علمی در موضوعات زیر دعوت به همکاری می‌کند:

مطالعه تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران، در دوره‌های: باستان، اسلامی و انقلاب اسلامی

تحقیق در زمینه پیشرفت فرهنگی، سیاسی و علمی ایران در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی

مطالعه جغرافیای سیاسی و طبیعی ایران

هنر ایران، با رویکرد ارتباط آن با مطالعات ایران‌شناختی

ادبیات ایران، با رویکرد ارتباط آن با مطالعات ایران‌شناختی

مطالعه وضعیت ایران‌شناسی در ایران و جهان معاصر

تحلیل انتقادی مطالعات ایران‌شناختی و تأثیر آن در ساخت هویت ایرانی- اسلامی

طبق اعلام بنیاد ایران‌شناسی، نویسندگان مقالات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: مراجعه کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا