فرهنگ

انتشار فراخوان جشنواره ملک الشعرا و تمدید جشنواره کتاب کودک

یک هفته با کتاب؛

انتشار فراخوان جشنواره ملک الشعرای بهار و تمدید مهلت جشنواره کتاب کودک از جمله مهمترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات در این هفته بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: گزارش مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات شش عنوان دارد.

حال نامساعد محمدعلی بهمنی و اعلام ارائه خدمات بیش از سه هزار کتابخانه عمومی در سراسر کشور از جمله مهمترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بودند.

آغاز پویش کتابخوانی پویا، تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره کتاب کودک، انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا و دستور مخبر برای تأمین منابع توسعه کتابخوانی از جمله دیگر اخبار مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانیم:

ارائه خدمات بیش از سه هزار کتابخانه عمومی در کشور

بر اساس تازه‌ترین آمار نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳۷۹۸ باب کتابخانه عمومی در سطح کشور به ارائه خدمات کتابخانه ای می‌پردازند.

همچنین از میان این تعداد کتابخانه ۲۷۷۸ باب کتابخانه نهادی، ۸۴۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۴ باب کتابخانه مستقل و ۱۳۸ باب سالن مطالعه هستند.

حال نامساعد محمدعلی بهمنی

محمدعلی بهمنی غزلسرا و ترانه‌سرا در پی بروز عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.

این‌شاعر که طی چندسال گذشته با بیماری و کسالت دست به گریبان بوده، شنبه شب ۲۰ خرداد دچار سکته مغزی و در بیمارستان بستری شد.

آغاز پویش جدید کتابخوانی پویا

بیست و چهارمین پویش کتابخوانی پویا به مناسبت عید غدیر خم با محوریت کتاب «مهراس و ماجراجویی ۳۳۱۱ شیرازه و نشر مهرستان آغاز شد. این پویش به منظور آشنایی کودکان با فضائل امیرالمومنین (ع) است.

کتاب «مهراس و ماجراجویی در قصر» نوشته بنفشه رسولیان، روایت گروهی از نوجوانان به سردستگی پسری به نام مهراس است که مسیر ماجراجویی آنها در شهر مدینه با جریان کشته شدن خلیفه به دست مردم خشمگین مصر و به خلافت رسیدن حضرت علی (ع) و بیعت مردم با ایشان پس از ۲۵ سال خانه نشینی آن حضرت پیوند می‌خورد.

تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره کتاب کودک

مهلت ارسال آثار برای شرکت در نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ تمدید شد. جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این جشنواره یک سال در سطح ملی و بین‌المللی و سال دیگر در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرا بهار

جشنواره ملک‌الشعرا بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی ادبی کشور فراخوان استانی خود را توسط مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر کرد.

عموم انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه ادبیات می‌توانند طرح‌های خلاق و اجرایی خود در سال ۱۴۰۳ را در محورهای زیر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل فعالیت انجمن ارسال کنند.

دستور مخبر برای تأمین منابع توسعه کتابخانه‌های عمومی

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت جمع‌بندی دستاوردهای دولت و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به آنها، به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد منابع لازم برای تکمیل برنامه در حال اجرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور را به منظور ایجاد عدالت فرهنگی تأمین کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا