فرهنگ

انجمن قلم ایران اعدام ۸۱ نفر توسط آل سعود را محکوم کرد

با صدور یک‌بیانیه؛

به دنبال اعدام ۸۱ نفر توسط حاکمان آل سعود، انجمن قلم ایران، بیانیه‌ای را در محکومیت این جنایت ضدبشری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه روز پیش اخباری از اعدام همزمان ۸۱ نفر در عربستان سعودی، واکنش‌های منفی بسیاری را در میان رسانه‌ها و گروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جهان برانگیخت. به دنبال این اتفاق، انجمن قلم ایران نیز در محکومیت این جنایت ضد بشری آل سعود، بیانیه‌ای را صادر کرده است.

مشروح این بیانیه را در ادامه می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

«هر کس انسانی را جز به قصاص یا به کیفر فساد در زمین بکشد، گویی همه مردم را کشته است.»
(آیه ۳۲، سوره مائده)

رژیم استبدادی و وابسته آل سعود در ادامه رفتارهای ضد انسانی خود، ۸۱ انسان بی‌گناه از جمله بیش از ۴۰ تن از شیعیان مظلوم این کشور و تعدادی از مبارزان یمنی را در یک روز به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رساند. بدیهی است که این اقدام مصداق نقض آشکار حقوق بشر و در تقابل با تعالیم دین رهایی بخش اسلام است.

حاکمیت وابسته و منفور آل سعود که مورد حمایت آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی است، با تروریست خواندن جوانان انقلابی یمنی و همچنین جوانان شیعه آزادیخواه عربستانی؛ دست به اقدامی ضد انسانی زده است که وجدان‌های بیدار جهان را به درد آورده و جان و جهان انسانیت را داغدار کرده است.

انجمن قلم ایران، ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و غیرانسانی، بر این اعتقاد و باور است که حرکاتی از این دست، راه را برای اضمحلال و فروپاشی حاکمیت آل سعود هموار خواهد کرد و دیری نخواهد پایید که بنیان‌های سست این نظام پوشالی فرو بریزد.

انجمن قلم ایران از دولت‌های مستقل، مردم آزاده جهان و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد تا با محکوم کردن این اقدام، از مردم عربستان – به خصوص شیعیان مظلوم این کشور – و مردم بی‌گناه یمن حمایت کرده و جنایات کثیف آل سعود را محکوم نمایند. شایسته است شاعران و نویسندگان آزادیخواه جهان با خلق آثار ارزشمند، چهره پلید ظالمان سعودی را در داستان‌ها و اشعار خود به جهانیان بنمایانند.

هیأت مدیره انجمن قلم ایران

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا