فرهنگ

بدرقهٔ صمیمانه زائران ایرانی توسط ماموران عراقی در مرز مهران+فیلم


زواری که این روزها، مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند، در لحظه خروج از کشور عراق با بدرقه صمیمانه نظامیان عراقی روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عراقی‌ها در روزهای منتهی به اربعین حسینی به گونه‌ای از زوار سیدالشهدا (ع) پذیرایی می‌کنند که شاید کمتر کسی از عزیزانش اینچنین متواضعانه میزبانی کند.

در مسیرهای منتهی به کربلا بچه‌های کوچک تا مردان و زنان بزرگسال‌ عراقی هر آنچه داشتند را خالصانه به میدان آوردند و تواضع آن‌ها نسبت به زائران به ویژه زائران ایرانی، آن‌ها را به وجد آورده است.

این در حالی که خدمت‌رسانی عراقی‌ها حتی پس از پایان سفر زوار ایرانی در نزدیکی مرزهای ایران ادامه دارد. موکب‌هایی که در آخرین نقطه صفر مرزی همچنان در خدمت زائران هستند. البته هنگامی که مهر خروج بر گذرنامه ایرانی‌ها زده می‌شود، این ارادت به زائر امام حسین (ع) با بدرقه صمیمانه مأموران عراقی به اتمام می‌رسد.

 

این شور مهمان‌نوازی و تکریم زائر در اربعین حسینی با شعار محوری «ایران و العراق لا یمکن الفراق» نقطه تلاقی وحدت و همبستگی شیعیان است. وحدتی که قرار است میعادگاهی برای ظهور صاحب عصر و زمان حضرت بقیةالله الاعظم (عج) باشد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا