فرهنگ

برگزاری جلسات شعر برای نوجوانان و جوانان نیاز جامعه امروز است

طهماسبی مطرح کرد؛

قادر طهماسبی گفت: نیاز است در جامعه امروزی از پیشکسوتان شعر دعوت شود تا نوجوانان و جوانانی که شعر می‌گویند در این جلسات شرکت کرده و از تجربیات این شاعران بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قادر طهماسبی (فرید) شاعر و ترانه سرای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره جشنواره شعر فجر و وضعیت شعر کشور گفت: این روزها آثار شاعران جوان و پیشکسوت را مطالعه می‌کنم و به‌نظرم اشعار خوبی سروده شده است؛ همچنین می‌توان پیام‌هایی که نیاز امروز جامعه است را در میان این اشعار یافت اما به نظر می‌رسد چندان جدی گرفته نشده است.

وی افزود: نیاز است در جامعه امروزی از پیشکسوتان شعر دعوت شود تا نوجوانان و جوانانی که دستی بر قلم دارند و شعری می‌گویند در این جلسات با حضور استادان و مفاخر شعر کشور شرکت کرده و از تجربیات این شاعران بهره ببرند تا بدانند که امروز چه باید بکنند.

طهماسبی در ادامه با اشاره به این‌که هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پر شور و حال‌تر از گذشته برگزار شد و به پله آخر رسید، گفت: این جشنواره برای من غافلگیرکننده بود؛ احساس تولدی دوباره دارم و انفجار درونی در من اتفاق افتاده و عواطفم رو آمده و من را وادار کرده تا اشعاری جدید بسرایم.

این شاعر انقلابی افزود: به نظر من جشنواره بین‌المللی شعر فجر در افزایش غنای شعر کشورمان تأثیرگذار است؛ برخی از کارها باید با تشویق همراه شود و همانطور که گفتم این شور و حال جشنواره من را نیز تشویق کرده و احساس زنده بودن می‌کنم. امسال این جشنواره به من نیرویی تازه داده است.

قادر طهماسبی (فرید) در پایان سخنان خود ضمن بیان اینکه برخی هنوز انقلاب اسلامی ایران را نشناخته‌اند، گفت: من به جوانان عشق می‌ورزم و به نظرم با برپایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر این قشر از جامعه به این فکر افتادند تا انقلاب را بررسی کنند و دوباره بشناسند.

در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از قادر طهماسبی (فرید)، شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد و نشان درجه یک هنری در بخش شعر به وی اعطا شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا