فرهنگ

بیست و یکمین جشنواره قلم زرین امروز به کار خود پایان می‌دهد


امروز همزمان با آیین پاسداشت روز قلم، مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره ادبی قلم زرین توسط انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، هم‌زمان با آیین پاسداشت روز قلم، مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره ادبی قلم زرین توسط انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

این رویداد که بیست و یکمین سال خود را سپری می‌کند امسال به دبیری حمید هنرجو، نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر کشورمان برگزار و امشب با اعلام برگزیدگان و تجلیل از آنها به پایان می‌رسد.

این برنامه از شبکه تلویزیونی کتاب به آدرس ketab.tv پخش زنده می‌شود تا همه مردم کشور بتوانند به طور مستقیم از رویدادهای آن اطلاع حاصل کنند.

این برنامه امروز چهارشنبه چهاردهم تیر از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن اجتماعات انجمن قلم ایران به آدرس خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی نبش کوچه ۴۴ پلاک ۳۶۰ برگزار می‌شود.

جایزه ادبی «قلم زرین» یک جایزه ادبی خصوصی است که هر سال توسط انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

آیین پایانی این جشنواره همزمان با روز ملی قلم برپا می‌شود. جایزه قلم زرین دارای بخش‌های پژوهش و نقد ادبی، شعر بزرگسال، داستان بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و داستان کودک و نوجوان است. نخستین دوره جایزه ادبی قلم زرین در ۱۴ تیر ۱۳۸۱ برگزار شد. دوره پنجم و ششم این جایزه ادبی باهم و در سال ۱۳۸۷ برگزار شد و از آن سال تاکنون، به شکل منظم در ۱۴ تیر هر سال برگزار شده است.

برگزیدگان جایزه زرین قلم در بیستمین دوره‌اش به شرح زیر است:

بخش شعر کودک و نوجوان:

«شعر سفارشی»، افسانه شعبان‌زاده، لوپه‌تو

بخش داستان کودک و نوجوان:

«من و آقای همسایه»، علیرضا متولی، به‌نشر
«ننه اربعین و ساک عجیب و غریب»، سنا ثقفی، رود آبی

بخش نقد و پژوهش:

در این بخش هیچ اثری برگزیده و شایسته تقدیر شناخته نشد.

بخش شعر بزرگسال:

«مرتد»، مهدی جهاندار، شهرستان ادب
«همان گندم اول»، عباس باقری، فصل پنجم

بخش داستان بزرگسال:

«صور سکوت»، محمد قائم خانی، شهرستان ادب

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا