فرهنگ

تشکیل شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی پس از دوسال

نخستین جلسه شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی)، پس از دوسال وقفه عصر سه‌شنبه، هفدهم اسفند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی)، پس از دو سال وقفه، که ویروس عالم‌گیر کرونا سبب شده بود، در آخرین روزهای سده چهاردهم خورشیدی، عصر سه‌شنبه، هفدهم اسفند برگزار شد.

در این جلسه، کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز، ضمن یادکرد اعضای فقید این نهاد پژوهشی خصوصاً «آذرتاش آذرنوش» که در سال جاری دار فانی را وداع گفت، از همه پژوهش‌گران مرکز که در این دو سال دشوار کرونایی، کار مدخل‌نگاری را پیش بردند، قدردانی کرد.

او هم‌چنین در صحبت‌های خود، از انتشار برخط (آن‌لاین) تمامیِ مداخل نوشته و نهایی‌شده جلدهای پیش‌رو به‌ویژه جلد ٢۵، تا پیش از انتشار نسخه چاپی، از فروردین ١۴٠١ خبر داد.

در این نشست، افزون بر فاطمه لاجوردی، دبیر شورا، که گزارش مفصلی از فعالیت‌های مرکز در دو سال گذشته بیان کرد، احمد مسجدجامعی، قائم‌مقام، علی بهرامیان، معاون علمی و برخی از اعضای شورای عالی علمی هم‌چون فتح‌الله مجتبایی، ژاله آموزگار، نصرالله پورجوادی، اصغر دادبه و احمد پاکتچی به ایراد سخن پرداختند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا