فرهنگ

توسعه روابط فرهنگی با چین برای ایران اهمیت دارد

احمدوند مطرح کرد؛

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر روابط دوستانه بین ایران و چین گفت: ایران به توسعه روابط فرهنگی با چین اهمیت زیادی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با «لو یینگ چوان»، معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین دیدار و بر تقویت مبادلات و همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار «لو یینگ چوان» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ایران به چین در سال گذشته، بیان کرد: یکی از محورهای سخنان ایشان در این سفر، تأکید بر صلح و دوستی و تعامل میان دو کشور ایران و چین بود. این سفر در فضای رسانه‌ای و مجازی چین و در توسعه همکاری فرهنگی طرفین بازخورد و تأثیر بسزایی داشت. از وزیر فرهنگ و گردشگری چین برای سفر به ایران دعوت شده است. این سفر می‌تواند به تعمیق همکاری فرهنگی دو کشور کمک قابل‌توجهی کند.

وی همچنین گفت: برگزاری هفته فرهنگی در دو کشور در دستور کار ما قرار دارد و می‌توانیم هفته فرهنگی چین را همزمان با سفر وزیر فرهنگ و گردشگری چین به ایران برگزار کنیم. تبادل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری دو کشور نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون وزارت فرهنگ و گردشگری چین افزود: چین و ایران به‌عنوان دو تمدن باستانی با هم دوستی و مبادلات مردمی دیرینه دارند. در سال‌های اخیر، روابط فرهنگی این دو کشور به‌خوبی توسعه یافته و به بخش فعال و مهمی از مناسبات و مشارکت راهبردی همه جانبه طرفین تبدیل شده است.

یاسر احمدوند نیز در این دیدار با تأکید بر روابط دوستانه بین ایران و چین گفت: ایران به توسعه روابط فرهنگی با چین اهمیت زیادی می‌دهد. با تقویت دوستی و آشنایی مداوم بین مردم دو ملت، بنیان انسانی محکمی برای گسترش مناسبات همه جانبه دو کشور فراهم خواهد شد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشارکت ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن افزود: پس از رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، جمهوری اسلامی ایران امسال نیز با مشارکت ناشران ایرانی در این نمایشگاه شرکت کرده و کتاب‌های ایرانی را برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان چینی در این رویداد فرهنگی عرضه کرده است. همکاری‌های نمایشگاهی یکی از مواردی است که به‌ویژه در حوزه کتاب و فرهنگ، باعث تعامل و آشنایی حداکثری مردم دو کشور خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا