فرهنگ

توسعه فرهنگ رضوی نیازمند تلاش رسانه‌هاست/ ضعف آثار جشنواره رسانه امام رضا(ع)


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه قطعاً جایگاه و نقش مهمی در توسعه فرهنگ رضوی دارد زیرا وظیفه بازنمایی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس دومین دوره جشنواره رسانه امام رضا (ع) به ایستگاه آخر رسید و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

فرشاد مهدی‌پور داور بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در گفت‌وگو با فارس گفت: پویش‌هایی که در ولادت و شهادت حضرت رضا (ع) ایجاد می‌شود طراوات، تازگی و جذابیتی را در قلب ایرانیان به وجود می‌آورد که قطعاً از کرامت و برکت ایشان است.

رسانه نقش مهمی در توسعه فرهنگ رضوی دارد

داور جشنواره امام رضا (ع) ادامه داد: اما رسانه قطعاً این جایگاه و نقش را در توسعه فرهنگ رضوی دارد چون وظیفه بازنمایی را برعهده دارد. منظور از رسانه‌ها تمام قالب‌ها است از گوشی تلفن همراه، گرفته تا دیگر ابعاد رسانه مثل موسیقی، سینما، مطبوعات و … در واقع همه قالب‌های رسانه‌ای باعث برقراری ارتباط مردم با حضرت رضا (ع) می‌شوند.

لطف، محبت و توجه به حضرت رضا (ع) شاخصی که بیشترین اثر در جشنواره را داشت

وی درخصوص ویژگی آثار ارسالی به این دوره از جشنواره گفت: لطف، محبت و توجه به حضرت رضا (ع) بیشترین شاخصی بود که در آثار این دوره نمایان بود که نشان دهنده نحوه ابراز محبت مردم به ساحت علی بن موسی‌الرضا (ع) بود.

کیفیت آثار در بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر ضعیف بود

داور جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) درخصوص کیفیت آثار در بخش خبر، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش و تیتر گفت: این حوزه نیازمند توجه بیشتری است چون در برخی از قالب‌ها نمی‌شد یک اثر کاملاً ممتاز را انتخاب کرد و این نقص پدیدآورندگان از جهت موضوعی بود که به آن پرداخته بودند و ممکن بود در بستر یا موضوعی دیگر چنان توجهی نیاز نداشت اما آثار ارسالی با موضوع امام رضا (ع) و شاخص توسعه فرهنگ رضوی فاصله داشت.

انتهای پیام/ ت 78


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا