فرهنگ

«حاج مالک» به کتابفروشی‌ها آمد

توسط انتشارات راه یار؛

کتاب «حاج مالک» نوشته محمدعلی نظیری توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حاج مالک» نوشته محمدعلی نظیری به تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی، از فرماندهان مهندسی لشکر علی‌بن ابی طالب (ع) در دفاع مقدس است.

حاج غلامرضا مالکی در بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس از جمله رمضان، محرم، بدر، خیبر و مرصاد حضور داشته است و در عملیات خیبر به‌عنوان فرمانده مهندسی لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب در منطقه بود و با شهید مهدی زین‌الدین همکاری می‌کرد.

«حاج مالک» همچنین مسئول «دفتر طرح و تحقیقات» سپاه بود تا نیازهای مهندسی جنگ را از ظرفیت‌های صنایع اراک تأمین کند. تویوتا شنی‌دار، کانال نهرکن، تله‌کابین و غیره حاصل آن دوران است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«شنی باید زیر این لندکروزها بسته می‌شد. تسمه را دادیم بافتند. جنس تسمه سبک بود و با شنی تانک که سنگین بود تفاوت داشت. این شنی‌ها را بردم لرستان. آنجا شنی‌ها را بستیم زیر تویوتا. تویوتا در حدود دو متر برف از ارتفاع بالا می‌رفت.بعد شنی‌ها را بردیم خوزستان. در تپه‌شنی‌های بستان، لندکروز شنی‌دار را پر از نیرو کردم.ماشین راحت با سرعت سی کیلومتر در ساعت از شیب سی‌درجه‌ای عبور کرد. شنی‌ها را به مناطق باتلاقی و گلی هم بردم. در این مناطق هم جواب می‌داد. آخرین آزمون منطقه کناره اروند بود. در اروند، موقع جزر، پنجاه‌شصت سانت باتلاق درست می‌شد و چاله‌های منطقه پر از آب.این چاله‌ها بر اثر بمباران دشمن به وجود آمده بود. شنی تویوتا آنجا هم به‌راحتی مانور می‌داد.»

این‌کتاب با ۲۸۰ صفحه، شمارگان هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا