فرهنگ

حضور موکب‌های اهل سنت در حرم سامرا هم‌زمان با جشن غدیر+فیلم


همزمان با جشن غدیر، مهمان‌سرای حرم امامین عسکریین علیهماسلام و موکب‌های مستقر، بیش از 15 هزار پرس غذا بین زائران توزیع کردند. در این بین موکب‌های اهل سنت نیز حضور داشته و با پذیرایی از زائران ارادت خود را به مولا علی(ع) نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، جشن غدیر در حرم امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا برگزار شد و جمعی از زائران با تشرف به این مکان مقدس عید ولایت را تبریک گفتند.

گل‌‌‌آرایی خانه امام زمان (عج) با ۲۵ هزار شاخه گل طبیعی

به مناسبت عید بزرگ غدیر، در حرم امامین عسکریین که خانه امام زمان (عج) است، جشن غدیر برپا شد. خادمان این آستان ضریح و رودی‌ها به سمت ضریح و سرداب را با ۲۵ هزار شاخه گل تزیین کرده و به زائران هم شاخه‌های گل طبیعی هدیه می‌دادند.

گل آرایی حرم سامرا به مناسبت عید غدیر

حضور موکب‌های اهل سنت برای پذیرایی در جشن غدیر

در مسیر رسیدن به حرم هم موکب‌های پذیرایی از زائران راه‌اندازی شده بود؛ به طوری که به گفته یکی از خادمان حرم امامین عسکریین علیهم السلام بیش از ۴۰ موکب در شب و روز جشن غدیر به زائران خدمت می‌کردند و در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار پرس غذا توزیع کردند.

نکته جالب در این جشن باشکوه، حضور موکب‌های اهل سنت بود. برخی از اهالی سامرا که اهل سنت هم بودند، برای جشن غدیر حاضر شده و ارادت خود به مولا را با برپایی موکب پذیرایی از زائران نشان دادند.

همچنین در آشپزخانه و مهمانسرای حرم سامرا بیش از سه هزار پرس غذا طبخ و توزیع شد. زائران گروه گروه در مضیف حرم مستقر می‌شدند و خادمان این آستان هم از آنها پذیرایی می‌کردند.

طبخ ۳ هزار پرس غذا در آشپرخانه حرم سامرا

جمعیت حاضر در حرم سامرا به قدری زیاد شده بود که خادمان حرم امامین عسکریین علیهم السلام در فضای بیرونی صحن هم سفره غدیر پهن کرده و بین زائران غذا توزیع کردند.

آشپزخانه حرم امامین عسکریین علیهم السلام هر روز فعال است و به صورت رایگان بین زائران و مجاوران در سه وعده غذا توزیع می‌کند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا