فرهنگ

حضور کتابستان معرفت با 220 اثر در نمایشگاه کتاب/ ناشری برای نوقلم‌ها


مدیرعامل انتشارات کتابستان معرفت گفت: کتابستان معرفت با حدود ۲۲۰ عنوان کتاب از ۱۵۰ نویسنده در نمایشگاه حضور دارد که از این بین ۱۴ عنوان آن برای قلم اولی‌ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا انتشارات کتابستان معرفت از جمله ناشرانی است که همواره به سراغ ایده‌های نو می‌رود. یکی از اهداف این انتشارات حمایت از نویسندگان تازه‌کار است و با سرمایه‌گذاری روی آثار اولیه‌ نویسندگان و افراد نوقلم، از ایده تا انتشار اثر، آنها را حمایت می‌کند.

محمد حقی مدیرعامل انتشارات کتابستان معرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، گفت: یکی از خلأهای کشور ما این است که همه‌ افراد به دنبال نویسندگان نام آشنا می‌روند، این موضوع در دراز مدت باعث می‌شود که افراد کمی پا به عرصه نویسندگی بگذارند و به مرور تنوع کتاب‌ها کمتر می‌شود و مخاطبان کمتری را می‌تواند جذب کند. سیاست ما این است که به سراغ افرادی می‌رویم که اثرشان قلم اول یا دوم آنها است.

وی افزود: توسط چهار نفر از دبیران طراز اول و صاحب رتبه ارتباط بین نویسندگان و انتشارات برقرار می‌شود و آنها از ایده اولیه تا فرآیند نوشتن و ویراستاری ادبی با نویسنده همراه هستند. این امر باعث می‌شود کتاب‌هایی که از لحاظ فرم داستان و مسائل فنی، محتوای خوبی دارند منتشر شود.

حقی اذعان کرد: ما بصورت یک کارگاه نویسندگی نیستیم. آموزش ما بطوری است که نویسنده در حین نوشتن، آموزش می‌بیند و بدین شیوه کتاب‌های بسیاری منتشر شده که مورد اقبال خوانندگان قرار گرفته است و بارها تجدید چاپ شده‌اند.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت درباره عناوین موجود در نمایشگاه افزود: امسال انتشارات کتابستان معرفت با حدود ۲۲۰ عنوان کتاب از ۱۵۰ نویسنده در نمایشگاه حضور دارد. از این بین ۱۴ عنوان آن برای قلم اولی‌ها است، که در موضوعات رمان‌های تاریخی، فانتزی و اجتماعی منتشر شده است.

وی در ادامه به چند عنوان از کتاب‌های انتشارات اشاره کرد و گفت: داستان فاطمه از علیرضا نظری‌خرم، یاس کبود از راضیه تجار، شرح الف خمیده از لیلا مهدوی، و کار ترجمه شده شبه جنگ از پی.دبلیو.سینگر که خواندن آن را برای فعالان رسانه توصیه می‌کنم، همچنین کتاب‌های قلم اولی یا دومی و تازه‌های نشر ما شامل نشستگان، فادیا، از من خداحافظ، پرواز از فرنگ و قدم‌های سربه هوا است.

حقی در آخر خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند دبیرهای انتشارات را جهت دریافت اطلاع از روند آموزش، در راهرو 18 غرفه 6 نمایشگاه بین‌المللی کتاب واقع در مصلی امام خمینی(ره) ملاقات کنند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا