فرهنگ

حضور گسترده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در راهپیمایی روز جهانی قدس


معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس نماد استقلال و میثاق ملی و بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ۲۲ بهمن و روز قدس نماد میثاق ملی و بین‌المللی است. روز قدس نماد استقلال است، استقلال به معنای اینکه ملتی تصمیم گرفته است بدون اینکه تحت سلطه باشد، خودش را اداره کند.

معاون رئیس جمهور افزود: روز قدس نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، یعنی در روز قدس ما خطوط جهانی خودمان را ذکر می‌کنیم و دوستی‌ها و دشمنی‌هایمان را فریاد می‌زنیم. روز قدس نماد تقابل بین دنیای استکبار و دنیای حق است، تمام مستکبران پشت رژیم جعلی اسرائیل جمع شده‌اند و همه مستضعفان عالم از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال نهضت فلسطین جان دوباره‌ای گرفته است، تصریح کرد: فلسطینی‌ها مسلمان هستند اما شما می‌بینید در آمریکا و اروپا هم از حق این مردم دفاع می‌شود و از رژیم نسل‌کش و کودک‌کش صهیونیسم اعلام برائت می‌کنند. مردم فلسطین امسال در کرانه باختری قیام کردند و مردم جهان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.


امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس ـ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: وقتی ملت فلسطین همراهی و حمایت مسلمانان را مشاهده کنند در مقاومت و پایداری خود در مقابل اشغالگران مصمم‌تر می‌شوند. ملت فلسطین حرکت‌های الهام‌بخش در ایران، یمن، لبنان و … را نظاره می‌کند و فهمیده است اگر بایستد و مبارزه کند به پیروزی می‌رسد و با حمایت ملت‌های مسلمان این پیروزی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیام روز قدس برای ظالمان و مستکبران جهانی، گفت: مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس این پیام را به ظالمان و مستکبران می‌دهند که نماد مقابله با استکبار جهانی همچنان در دل ملت‌های آزاده و مسلمان جهان زنده است. مردم با حضور در صحنه نشان می‌دهند از مسیری که ۴۰ سال پیش امام (ره) پایه‌گذاری کردند، نه تنها دور نشدند بلکه با انسجام و قوای بیشتری در صحنه مبارزه با استکبار حاضر می‌شوند.

گفتنی است، مردم روزه‌دار سراسر ایران، در تهران و سراسر کشور از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح با حرکت در مسیرهای راهپیمایی به سمت محل‌های برگزاری نماز جمعه با شعارهای ضد صهیونیستی فریاد اعتراض خود را نسبت به مظلومیت ملت فلسطین به گوش جهانیان رساندند.

خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به‌صورت گروهی و انفرادی در سراسر کشور حضور پررنگی در این راهپیمایی داشتند و به‌خصوص جانبازان با تعیین قرار قبلی به‌صورت هماهنگ در این راهپیمایی باشکوه شرکت کردند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در میدان انقلاب تهران به خیل راهپیمایان روزه‌دار پیوست.

در تهران مردم روزه‌دار از صبح امروز در مبادی اعلام شده ۹گانه برای راهپیمایی حضور یافتند و با آغاز مراسم در حرکت به سمت میدان انقلاب و با در دست داشتن پرچم‌هایی با مضمون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ما ایستاده‌ایم، لبیک یا خامنه‌ای و مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام است در مسیرهای راهپیمایی حضور یافتند و در جای جای مسیرهای راهپیمایی پرچم‌های رژیم صهیونیستی کف خیابان قرار داده شده و راهپیمایان در مسیر خود آن‌ها را زیر پا ‌گذاشتند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا