فرهنگ

«خاطراتی با حاج قاسم» در هفته کتاب رونمایی می‌شود

مسلمی مهنی خبر داد؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از رونمایی کتاب «خاطراتی با حاج قاسم» نوشته حسین پریوش در سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان درباره برنامه‌های این اداره‌کل به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در هفته کتاب، «خاطراتی با حاج قاسم» به قلم حسین پریوش؛ شاعر و نویسنده جنوب کرمان رونمایی خواهد شد. رونمایی از یک کتاب شعر و کتابی در حوزه فرهنگ بومی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب است.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، منوط به همگرایی تمام نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط با آموزش و پرورش است. کتاب و کتاب‌خوانی موضوعی است که بایستی از دوره پیش‌دبستان به آن بها داد و برای آن به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای تدارک دید. از این‌رو همزمان با هفته کتاب، مسابقه انشا با دو موضوع «جنوب کرمانی‌ها به آرتین نامه می‌نویسند» و «کتابی که دوست دارم» به همت اداره آموزش و پرورش این منطقه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تأکید بر این‌که به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در این منطقه برنامه‌ریزی شده، گفت: «زنگ کتاب»، «بازدید از کتابفروشی‌ها»، «هدیه کتاب به زندانی‌ها»، «ایجاد ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی» در برنامه‌های نماز جمعه، و «حافظ‌خوانی» بخشی از برنامه‌های منطقه جنوب کرمان به مناسبت هفته کتاب است. همچنین در سه شهرستان این منطقه، تئاتر خیابانی با موضوع کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

بهرام مسلمی مهنی ادامه داد: «جشنواره چاپ» از دیگر برنامه‌های فرهنگی که همزمان با هفته کتاب در محیط باز برگزار می‌شود. در این برنامه از فعالان عرصه چاپ و نشر جنوب کرمان تقدیر خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا