فرهنگ

خاموشی : درآمدهای وقفی در استان یزد به سوی تولید انرژی خورشیدی برود/ افزایش درآمد موقوفات در سال ۱۴۰۲


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف موقوفات استان یزد برای سرمایه‌گذاری گفت: برخی استان‌ها در زمینه درآمد موقوفات، می‌توانند چندین برابر سال گذشته افزایش درآمد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یازدهمین جلسه از سلسله جلسات مولدسازی منابع و دارایی‌های موقوفات و بقاع متبرکه در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم و رشد تولید) امروز (۲۲ فروردین‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران ستادی مرتبط به‌ صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاموشی در این جلسه با بیان اینکه اولویت نخست ما در موقوفات، حفظ‌العین است، اظهار داشت: برخی استان‌ها در زمینه درآمد موقوفات، می‌توانند چندین برابر سال گذشته افزایش درآمد داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف موقوفات استان یزد برای سرمایه‌گذاری افزود: استان یزد ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های دارد. نتیجه‌بخش بودن این سرمایه‌گذاری‌ها، امیدبخش خواهد بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه دولت باید از تک محصولی نفت بیرون بیاید، گفت: یکی از مزیت‌های اقتصادی ایران، اقتصاد دریا مبنا است و سازمان اوقاف و امور خیریه خودش را در این بخش پیشران می‌داند.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد باید برای تولید انرژی خورشیدی برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: در مزیت نسبی استان، صنایع دستی و تولید فرش وجود دارد، می‌توانیم ابزار را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم و با این تولیدکنندگان مشارکت داشته باشیم.

به گزارش فارس،‌ در این جلسه هر یک از مدیران ستادی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد پرداختند و وظایف این اداره کل در راستای تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» را تبیین کردند. پس از آن مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد و معاونان و مدیران این اداره کل پیشنهاداتی را در خصوص فعالیت‌های سال جاری ارائه دادند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا