فرهنگ

خاکی: کوتاهی‌ها در حوزه قرآن زیاد است/ عمل مردم به قرآن نیازمند عمل مسئولان


یک استاد قرآن با انتقاد از کوتاهی‌های صورت گرفته در حوزه‌های ایجاد زیر‌ساخت، تبلیغات، تولید محتوا و معرفی قهرمانان قرآنی گفت: عمل مردم به قرآن نیازمند عمل مسئولان به قرآن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از شب گذشته کار خود را آغاز کرد و تا ۱۴ اسفند‌ماه ادامه دارد.

این مسابقات امسال مانند سال گذشته به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، در حالی که اغلب مسابقات جهان اسلام تعطیل شده‌اند. اما برگزاری مسابقات با هر شیوه و نحوه برگزاری باید آثاری در جامعه داشته باشد و در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم گام بردارد. البته برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند زیرساخت‌ها و همچنین تبلیغات مناسب و فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم.

سالن استانداردی برای برگزاری مسابقات قرآن در کشور نداریم

رحیم خاکی استاد قرآن و داور سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس درباره بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن گفت: در سال‌های گذشته گفته‌ایم در برگزاری مسابقات قرآن همچون رویدادهای فرهنگی و ورزشی نیازمند فضاهای استاندارد برای برگزاری مسابقات هستیم. ما متأسفانه سالنی را برای مسابقات قرآن نساخته‌ایم یا حداقل در حد یک رخداد ملی زیرساختی را آماده نکرده‌ایم. نیاز کشور است که پس از چند دهه تجربه برگزاری رویدادهای قرآنی، زیرساخت‌های استاندارد برای این‌گونه مراسم‌ها ساخته شود.

در حوزه تبلیغات، تولید محتوا و معرفی قهرمانان قرآنی کوتاهی صورت گرفته است

این استاد قرآن کریم با بیان اینکه تبلیغات فعالیت‌های قرآنی خصوصاً در زمینه معرفی قهرمانان قرآنی بسیار ضعیف است، گفت: در حوزه تبلیغات بین‌المللی و تولید محتوایی فاخر و اینکه قهرمانان خودمان را بیشتر به جامعه بین‌الملل بشناسانیم، کوتاهی صورت گرفته است، اگر سرمایه‌گذاری در راستای کار تبلیغی و رسانه‌ای شود از آن طرف ما ورودی‌های بیشتری خواهیم داشت.

خاکی با اشاره به اینکه اگر در جهت ذائقه‌سازی نوجوان و جوان تلاش شود، حتماً جواب خواهیم گرفت، افزود: قطعاً معرفی قهرمانان قرآنی می‌تواند قشر نوجوان و جوان ما را برای حضور در برنامه‌های قرآنی تشویق کند.

توجه بیشتر به قرآن و ترویج فرهنگ قرآن سلامت جامعه را درپی خواهد داشت

وی درخصوص ترویج فرهنگی قرآن در جامعه با برگزاری مسابقات قرآن، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، تابع مؤلفه‌های مختلفی است. اگر توجه حاکمان به قرآن، هدایت قرآنی و فرهنگ قرآنی بیشتر شود، طبیعتاً جامعه سالم‌تر و هدایت مردم به‌سمت راه مستقیم بیشتر خواهد بود.

عمل مردم به قرآن نیازمند عمل مسئولان به قرآن است

این استاد قرآن کریم با بیان اینکه مدیران باید به درس‌های قرآنی عمل کنند و این عمل نمود داشته باشد، افزود: قطعاً اگر مردم در مسئولان، عمل به قرآن را ببینند، سریع‌تر به‌سمت عمل به قرآن حرکت می‌کنند.

خاکی خاطرنشان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا، رهبری امام راحل و همچنین رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی که توجه به قرآن را در همه اصول و اهداف مورد نظر قرار می‌دهند، آثار مشهودی را مشاهده می‌کنیم اما این برازنده نقطه مطلوب نیست. اگر بخواهیم در جهت توسعه فرهنگ قرآنی واقعی قدم برداریم، باید اقدامات زیادی انجام شود و نباید این اقدامات در حد شعار و حرف بماند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا