فرهنگ

دارندگان فیش حج تا ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ در برخی استان‌ها فراخوانده شدند


با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ در برخی از استان‌ها، اولویت سوم حج تمتع آینده یعنی دارندگان فیش حج تا ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ هم برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج امسال فراخوانده شدند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با استقبال مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲، بسیاری از ظرفیت کاروان‌های حج آینده در روزهای نخست ثبت‌نام تکمیل شد و به این ترتیب سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ثبت‌نام از اولویت‌های اول و دوم حج انجام می‌شود و دارندگان فیش حج ۱۳۸۶ فعلاً نمی‌توانند در کاروانی ثبت‌نام کنند.

دارندگان فیش حج ۸۶ هم در برخی استان‌ها فراخوانده شدند

اما اکنون با گذشت ۴۰ روز از آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ و باقی ماندن چندین ظرفیت خالی در کاروان‌های برخی استان‌ها، اولویت‌های سوم حج تمتع که دارندگان فیش حج تا پایان فروردین ۱۳۸۶ هستند، برای نام‌نویسی در کاروان‌ها فراخوانده شده‌اند.

آغاز ثبت‌نام اولویت‌های سوم حج برای تهرانی‌ها از روز گذشته

البته این اولویت‌ جدید در همه استان‌ها فعال نبوده ‌و به تناسب ظرفیت کاروان استان، امکان ثبت‌نام از اولویت سوم‌ حج تمتع به صورت روزشمار وجود دارد. به طور مثال برای استان تهران از روز گذشته اولویت جدید اعلام شد و دارندگان فیش حج تا ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ هم امکان ثبت‌نام در کاروان‌های حج را پیدا کردند. 

حج تمتع امسال با حضور ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی برگزار می‌شود که ثبت‌نام از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲ از اسفندماه سال گذشته آغاز شد. با توجه به استقبال مشمولان حج تمتع، سازمان حج و زیارت اولویت‌های اول و دوم را پذیرش و اعلام کرد که ثبت‌نام از سایر اولویت‌ها در صورت تکمیل نشدن ظرفیت‌ها، صورت می‌گیرد.

روند ثبت‌نام حج در برخی از استان‌ها به اتمام رسیده است

بر همین اساس، اسفند سال گذشته جاماندگان حج ۱۳۹۹ و دارندگان فیش حج تا پایان سال ۱۳۸۵ امکان نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع را داشتند که اکنون نام‌نویسی از اولویت‌های سوم نیز در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

البته در استان‌هایی که ظرفیت کاروان‌ها تکمیل است و کاروان جدیدی نیز باز پیش‌بینی نشده است، روند ثبت‌نام به اتمام رسیده و زائران در حال انجام معاینات پزشکی و تأیید صلاحیت و استطاعت جسمی هستند.

به گزارش فارس، اعزام زائران کشورمان به عربستان به منظور حضور در مناسک حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) از سوم خردادماه آغاز می‌شود. همچنین هزینه حج تمتع امسال ۲ نرخی است که جاماندگان حج ۱۳۹۹ باید بین ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان و سایر اولویت‌ها بین ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان بپردازند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا