فرهنگ

دانشگاه‌ تک‌جنسیتی مختص به ایران نیست

در رونمایی از کتاب «دانشگاه تک جنسیتی» مطرح شد؛

پدیده دانشگاه تک جنسیتی نه تنها در ایران که خارج از مرزهای ایران نیز اتفاق افتاده است. مدرسه عالی دختران که امروزه بانام دانشگاه الزهرا مشهور است، اولین دانشگاه تک جنسیتی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دانشگاه تک جنسیتی» به مناسبت هفته ارتباطات با حضور ناصر باهنر رئیس هیأت امنای بنیاد رفاه، میثم فرخی نویسنده کتاب در سالن ۱۲ بهمن دانشکده رفاه رونمایی شد.

میثم فرخی نویسنده کتاب «دانشگاه تک جنسیتی» در ابتدای این‌برنامه درباره کتاب مورد اشاره گفت: این کتاب حاصل ۲۰ سال زحمات هم زیستی و هم تجربه کاری ام در این دانشگاه است. یکی از نکات مهم کتاب «دانشگاه تک جنسیتی» این است که آیا نویسنده محیط را درک و تجربه کرده است یا خیر؟ و با توجه به تجربیاتی که در این دانشکده دارم، همین امر سبب شد تا بتوانم چنین کتابی را به نگارش دربیاورم.

وی افزود: این کتاب از پایان نامه خانم اسدی کلید خورد که دارای محتوای بسیار خوبی بود و ما پس از بررسی‌های انجام شده به صورت جدی آغاز به کار کردیم. طبق مصاحبه‌هایی که انجام شد، مهم‌ترین دلیل انتخاب این نوع دانشگاه‌ها از سوی خانواده‌ها و دانشجویان، آرامش خاطر و احساس امنیت در آن است.

فرخی در پایان گفت: هدف ما از تألیف کتاب دانشگاه تک جنسیتی این بوده است که چنین دانشگاه‌هایی از نظر فکری و مالی بیشتر مورد توجه واقع شوند؛ همچنین دانشگاه‌های تک جنسیتی باید قادر به هویت سازی باشند تا علاوه بر تک جنسیت بودن که شرط لازم است، به مؤلفه‌های ویژه هم توجه کنند.

دانشگاه الزهرا، اولین دانشگاه تک جنسیتی ایران است

ناصر باهنر رئیس هیأت امنای بنیاد رفاه هم درباره کتاب «دانشگاه تک جنسیتی» گفت: پدیده دانشگاه تک جنسیتی نه تنها در ایران بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز اتفاق افتاده است. مدرسه عالی دختران که امروزه با عنوان دانشگاه الزهرا مشهور است، اولین دانشگاه تک جنسیتی در ایران است.

وی افزود: پدیده دانشگاه تک جنسیتی، یک پدیده متفاوتی است که توسط آقای فرخی به ثمر نشست و انتشار کتاب «دانشگاه تک جنسیتی» با رویکرد ایرانی-اسلامی به سرانجام رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا