فرهنگ

دو اثر مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی رونمایی شدند

امروز یکشنبه؛

کتاب‌های «قهوه و قهوه‌خانه در ایران و شصت گفتار دیگر» و «بازرگانی و اصناف پیشه ور در عهد صفوی» در قالب یک‌برنامه در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و بررسی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی دو اثر از منشورات مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی طی سال ۱۴۰۰ در سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

کتاب «قهوه و قهوه‌خانه در ایران و شصت گفتار دیگر» تألیف سیّدعلی آل‌داود به‌همراه نقد و بررسی کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» تألیف مهدی کیوانی، اثر شایسته تقدیر بخش تاریخ و جغرافیای جایزه کتاب سال ١۴٠٠ امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در سرای اهل قلم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ برگزار شد.

در این‌برنامه، فرهاد طاهری درباره «قهوه و قهوه‌خانه در ایران و شصت گفتار دیگر» و بهارک کشانی درباره کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه ور در عهد صفوی» به نقد و بررسی این آثار پرداختند.

سرای اهل قلم، واقع در نیم طبقه شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) با حضور شعرا و نویسندگان برتر میزبان نشست‌ها و رونمایی از آثار متفاوت بوده است؛ نشست بررسی کتاب «سدنصرالدین» نوشته امیر خیام از انتشارات سوره مهر و رونمایی از کتاب «قصص الخاقانی» نوشته ولی قلی خان شاملو با تحقیق و تفحص سید سعید میر محمد صادق در این بخش از سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا