فرهنگ

«رباعیات» سعدی با شرح واژگان دشوارش منتشر شد

توسط شرکت سهامی انتشار؛

«رباعیات سعدی؛ به همراه اعراب گذاری، خوانش صحیح و معنی واژگان دشوار» به کوشش حسن محسنی و امیر راسخی نژاد توسط شرکت سهامی انتشار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت سهامی انتشار کتاب «رباعیات سعدی؛ به همراه اعراب گذاری، خوانش صحیح و معنی واژگان دشوار» به کوشش حسن محسنی و امیر راسخی نژاد را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۱۱۸ صفحه و بهای ۵۵ هزار تومان منتشر کرده است.

هرچند دیوان سعدی توسط دانشمندان نسخه‌شناس تصحیح شده و بارها فرصت نشر پیدا کرده است، اما کمتر پیش آمده که رباعیات سعدی به صورت کتابی مجزا منتشر شود. در دهه گذشته صرفاً انتشارات نظام الملک به کوشش فرزاد رجبی «گزیده رباعیات سعدی» را منتشر کرده بود.

گردآورندگان کتاب در پیشگفتار خود نوشته‌اند: «رباعیات سعدی نسبت به سایر آثار او مانند بوستان، گلستان، غزلیات و قصاید از شهرت کمتری برخوردار است، هرچند که این رباعیات متضمن عشق، معرفت، حکمت، دانش و خرد، عواطف و احساسات پاک انسانی و تهذیب اخلاق است و در کمال فصاحت و بلاغت به زبانی بس شیرین و شیوا سروده شده است.

کتاب حاضر بر اساس نسخه محمدعلی فروغی تدوین شده، ولی با همه نسخه‌های چاپی و چند نسخه خطی مربوط به قرون و اعصار پیشین مقابله شده است. در اکثر نسخ و همچنین تصحیح مرحوم فروغی رباعیات به دو بخش رباعیاتی در عشق و مغازله و رباعیاتی در اخلاق و موعظه تقسیم شده است. این روش در این مجموعه رعایت شده است.»

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا