فرهنگ

رسانه ها باید پل ارتباطی میان مردم و مسوولان باشند

رییس دانشکده دین و رسانه صدا و سیما در گفت وگو با مهر:

رییس دانشکده دین و اندیشه صدا و سیما با بیان اینکه تا می توانیم باید به جهاد تبیین بپردازیم، گفت:رسانه ها  باید پل ارتباطی میان مردم و مسوولان باشند.

به گزارش خبرنگار مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه صدا و سیما با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران در غرفه خبرگزاری مهر به گفت و گو پرداخت.

وی با اشاره به اینکه همه روزه مخاطب خبرگزاری مهر است، گفت: رویکرد مهر بسیار خوب شده است. اما در مقابل نسل جدید، خبرگزاری‌ها باید خودشان را به روز تر کنند. در جهان رویکرد تعاملی در رسانه‌ها بیشتر مطرح است و دیگر نقد خاص معنا ندارد و کاربران هم به همین سمت کشیده شده و می‌روند.

اکبری افزود: ما باید در زمان انتخابات به یک همگرایی خبری و رسانه‌ای برسیم. ایام انتخاباتی که در پیش داریم همگرایی ما در رسانه به فعالیت‌های مثمر ثمر در زمان انتخابات باید بیانجامد. رسانه‌ها می‌توانند خواسته‌های حاکمیت را به هم نزدیک کنند و مطالبه گری خودشان را انجام دهند. مردم مطالبه دارند و ناکارآمدی برخی مسؤولین را مشاهده می‌کنند. اگر به عنوان رسانه نتوانیم حرف مردم را بزنیم موجب قهر مردم می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند قهر مردم را باز کنند و چهره خندان به جامعه ببخشند.

رئیس دانشکده دین و اندیشه با بیان اینکه تا می‌توانیم باید به جهاد تبیین بپردازیم، ادامه داد: برخی مسؤولین تبیین نمی‌کنند و رسانه‌ها باید پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان باشند.

وی در پایان گفت: اگر رسانه‌ها زبان خودشان را ابراز نکنند جامعه فاسد می‌شوند. خبرنگاران باید جایگاهشان را باید بدانند. خبرنگاران پرچم دار مبارزه با فساد هستند. ما به یک جامعه پایدار و توسعه یافته نیاز داریم و راهش این است که خبرگزاری‌ها و خبرنگارها به جایگاه خودشان اشراف داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا