فرهنگ

رسیدگی به محرومان، محور طرح‌های خادمان امام رضا(ع) در بزرگداشت عید غدیر


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشریح اقدامات و طرح‌های ابتکاری این آستان در ایام عید سعید غدیر گفت: محوریت این برنامه متناسب با سیره امیرالمومنین علیه‌السلام بوده و توجه به محرومان را در اولویت قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رسیدگی به محرومان را یکی از ویژگی‌های بارز امام علی علیه‌السلام و الگویی شاخص برای همگان برشمرد و گفت: به همین دلیل تولیت معزز آستان قدس رضوی و خادمان این بارگاه ملکوتی نیز یکی از برنامه‌های محوری خود در ایام عید غدیر را رسیدگی به محرومان در راستای پیروی از سیره مولای متقیان تعیین کردند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اقدامات ابتکاری آستان قدس رضوی به مناسبت عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از تاکیدات مکرر تولیت آستان قدس رضوی این است که این عید اکبر را با نشاط هر چه بیشتر برگزار کنیم، امسال همزمان با این عید بزرگ چندین اقدام ابتکاری در مجموعه آستان قدس رضوی طراحی شد که به تقویت نشاط عمومی و همدلی در جامعه کمک کند.

رحمتی اطعام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور را یکی از مهم‌ترین این اقدامات ذکر کرد و افزود: این اقدام با مشارکت کانون‌های خدمت و خیران، در روز عید غدیر خم انجام شد و با استعانت به مولای متقیان، جمع کثیری از محرومان و احسان پذیران سراسر کشور از این سفره احسان بابرکت بهره مند شدند.

رحمتی اهدای بسته میزبانی به خانواده سادات را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی به مناسبت این عید بزرگ برشمرد و ادامه داد: در این طرح که با تاکید تولیت معزز آستان قدس اجرایی شده، امکانات پذیرایی از مهمان برای ۳۶۰ خانواده سادات احسان پذیر تهیه شده که توزیع این بسته های اهدایی آستان توسط جمعی از متمولین شهر مشهد انجام شد.

میزبانی از زائر و مجاور با 70 هزار وعده غذایی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از دیگر اقدامات مورد تاکید تولیت این آستان را مقوله اطعام زائران و مجاوران اعلام کرد و گفت: به همین  مناسبت در شب و روز عید بزرگ غدیر خم، با بیش از 70 هزار وعده غذایی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی پذیرایی شد.

اعزام خادمان رضوی به نجف اشرف

وی در ادامه گفت: اقدام ابتکاری دیگری که به مناسبت عید غدیر انجام شد، اعزام کاروان خادمان رضوی به نجف اشرف بود.

رحمتی افزود: امسال ۵۰ نفر از خادمان بارگاه منور رضوی در آستانه این عید بزرگ عازم نجف اشرف شدند و با بیش از 100 هزار بسته متبرک، به عنوان هدیه عتبه رضویه از مردم عراق و زائران حرم مطهر امام علی علیه‌السلام پذیرایی کردند.

اجرای نمایش آئینی در صحن غدیر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به اجرای نمایش‌های آئینی به عنوان دیگر طرح این آستان اشاره کرد و افزود: استفاده از زبان هنر برای انتقال معارف دینی و حوادث تاریخی ضرورتی است که در حرم مطهر به آن توجه جدی می شود و امسال نیز رویداد حادثه غدیر خم در قالب نمایش آئینی در صحن غدیر و صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته شد که در نوع خود یک ابتکار و نوآوری در حوزه برنامه‌های حرم مطهر است.

وی در ادامه به تشرف سادات زائر اولی به بارگاه منور رضوی اشاره کرد و گفت: در این ایام مبارک زمینه تشرف 1000 زائر اولی جزو خانواده‌های سادات نیز به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) فراهم شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا