فرهنگ

رمان زندگی بهلول در زمانه امام کاظم (ع) منتشر شد

توسط انتشارات به نشر؛

رمان «ماجرای عجیب در بغداد» نوشته سید سعید هاشمی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان «ماجرای عجیب در بغداد» نوشته سید سعید هاشمی به تازگی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی داستانی از زندگی بهلول عاقل در زمانه امام موسی الکاظم (ع) است.

بهلول در زمان خودش آدم محترم و دانشمندی بود. هر روز درس فقه می‌داد و حدیث بزرگان را می‌خواند، توانسته بود شاگردان زیادی تربیت کند؛ اما حالا کارهایی می‌کند که اهالی شهر می‌گویند: بنده خدا دیوانه شده…

ماجرای عجیب از آنجایی شروع شد که پنجمین خلیفه عباسیان، هارون‌الرشید از ترس از دست دادن حکومت عباسی تصمیم گرفت، امام موسی کاظم (ع) را از مدینه به بغداد بیاورند تا از نزدیک مراقب سخنان و اعمال ایشان و پیروانش باشد.

قرار بر این بود که هارون یکی از شیعیان و مریدان حضرت را به مقام قاضی القضات بغداد منصوب کند که هر زمان خواست امام موسی الکاظم (ع) را کنترل کند.

چرا یکی از شیعیان و مریدان امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) برای این مقام انتخاب شد؟ چرا ابو وهب روزی که قرار بود پاسخ درخواست هارون را بدهد دیوانه شده بود؟ پاسخ این سوالات و ماجرای بهلول عاقل، حضور امام هفتم شیعیان در بغداد، به زندان رفتن و شهادت ایشان را در این کتاب داستانی، با روایتی ساده و روان می‌خواهید.

سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان از معدود شاعران معاصر است که در حوزه طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند. برخی از کتاب‌های وی نظیر «شاعر گنجشک ها» به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. کتاب «پیرمرد و صندلی»، «قصه‌های ترمه کوچولو» و «پول گمشده» از دیگر آثار اوست که در انتشارات به‌نشر منتشر شده‌اند.

این کتاب در ۲۲۴ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا