فرهنگ

روزانه 25 کاروان عازم عراق می‌شود/ ایجاد ظرفیت جدید برای شب‌‎های قدر


با توجه به افزایش تقاضا برای سفر به عتبات در شب‌های قدر، ظرفیت‌های جدیدی برای این سفر معنوی باز شده است و روزانه حدود 25 کاروان از کشورمان عازم عراق می‌شود که البته بیشتر سفرها به صورت زمینی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با افزایش تقاضا برای سفرهای زیارتی به عتبات در شب‌های قدر، شرکت‌های مجری اعزام زائران اقدام به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای متقاضیان این سفر معنوی کرده‌اند.

هزینه سفر یک هفته‌ای به عتبات در شب‌های قدر

بر همین اساس، اعزام زائران به  عتبات به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است که البته همچنان اعزام‌های زمینی به دلیل کم‌تر بودن هزینه این سفر، پرطرفدارتر از سفرهای هوایی است.

هزینه سفر زمینی عتبات از حدود پنج میلیون تومان تا ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هزینه سفر هوایی نیز از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ تا حدود ۱۵ میلیون تومان برای یک هفته است. با این وجود، سازمان حج و زیارت سفرهای ۲ هفته‌ای و حتی ۲۱ روزه نیز برای ماه رمضان برنامه‌ریزی کرده است.

لحظه تغییر رنگ چراغ‌های حرم علوی در آستانه ایام شهادت آن حضرت

ظرفیت‌های جدید برای سفر عتبات باز شد

در آستانه شب‌های قدر، ظرفیت بسیاری از کاروان‌های عتبات تکمیل شده بود و امکان ثبت‌نام در کاروان برای زیارت عتبات در این ایام وجود نداشت. اما به دلیل تقاضای بالا برای تشرف به این سفر معنوی، شرکت‌های مجری اعزام، چندین ظرفیت جدید پیش‌بینی کرده‌اند و مشتاقان این سفر معنوی می‌توانند از طریق دفاتر مجری اعزام، اقدام به ثبت‌نام کنند.

اعزام روزانه ۲۵ کاروان به عتبات

با بررسی‌های خبرنگار فارس، روزانه حدود ۲۵ کاروان از کشورمان عازم زیارت عتبات می‌شود که بیش از ۷۰ درصد اعزام‌ها به صورت زمینی و از مرزهای مهران، شلمچه و خسروی است. البته مرز مهران همچنان به عنوان پرترددترین مرز زمینی به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب‌های قدر در احادیث و روایات مورد سفارش قرار گرفته شده است و به همین دلیل هر ساله بسیاری از شیعیان به ویژه ایرانیان در شب‌های قدر به کربلا مشرف می‌شوند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا