فرهنگ

روزنامه «هم میهن» گزارش خود را پس گرفت

با درج تکذیبیه؛

روزنامه «هم‌میهن» در شماره ۲۸۵ خود با درج تکذیبیه ای گزارش چند روز پیش خود را درباره درباره برکناری مدیرکل ارشاد گیلان و تحلیل هایی در این باره پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «هم‌میهن» در شماره دیروز خود با درج تکذیبیه‌ای گزارش چند روز پیش خود را پس گرفت.

این روزنامه در شماره ۲۸۳ خود در مطلبی با عنوان «دوگانگی شعار و رفتار» درباره برکناری مدیرکل ارشاد گیلان و حواشی آن در روزهای اخیر، با ارتباط دادن «حسینیه هنر رشت» به عنوان یکی از مجموعه‌های ذیل مدیریت مدیرکل معزول شده با مجموعه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، به تحلیل دوگانگی رفتارهای بیرونی و خصوصی مسئولان این مجموعه پرداخته بود.

روزنامه مورد اشاره، دیروز در شماره ۲۸۵ خود، تکذیبیه‌ای که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای مدیرمسئول روزنامه ارسال شده بود، منتشر کرد.

در این تکذیبیه چنین آمده است:

«روزنامه تحت مدیریت شما در مطلبی با عنوان «دوگانگی شعار و رفتار؛ درباره برکناری مدیرکل ارشاد گیلان و حواشی آن» که در در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۲ منتشر شده است، «حسینیه هنر رشت» را شاخه‌ای از مؤسسه فرهنگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معرفی کرده است، به اطلاع می‌رسانیم که این ادعا کاملاً کذب بوده و اساساً دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون هیچ دفتر یا نمایندگی‌ای در شهر رشت نداشته است. مؤسسه حسینیه هنر رشت هم هیچگونه وابستگی و حتی کوچک‌ترین رابطه و همکاری ای با دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نداشته و ندارد.

بر اساس اصول اولیه و بدیهی روزنامه‌نگاری و نیز ارزش‌های اخلاقی این حرفه انتظار می‌رفت قبل از انتشار عجولانه اخبار، توسط مسئولان روزنامه صحت سنجی انجام می‌شد که متأسفانه به هر علتی کوتاهی صورت پذیرفته است. از این رو از جنابعالی درخواست می‌شود بر اساس قانون مطبوعات، این تکذیبیه را در همان صفحه و با همان فونت منتشر نمائید.

بدیهی است که در صورت عدم انتشار این تکذیبیه، اقدام قانونی جهت احقاق حقوق ضایع شده از طریق مراجع قضائی انجام خواهد شد.»

به نظر می‌رسد گزارش‌ها و خبرسازی‌های این چنینی از سوی روزنامه‌ای که پیشتر و دو نوبت در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۷ توقیف شده است و همچنان نیز اصرار به تکرار رویه گذشته در خبررسانی و تحلیل دارد، بیش از آنکه به دنبال رسالت آگاهی‌بخشی افکار عمومی باشد، در راستای رقابت‌های سیاسی و تخریب افراد و جریانات متعلق و متعهد به گفتمان انقلاب اسلامی است.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا