فرهنگ

«سرباز روز نهم» به چاپ پانزدهم رسید

توسط انتشارات راه یار؛

کتاب «سرباز روز نهم» نوشته نعیمه منتظری توسط انتشارات راه یار به چاپ پانزدهم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سرباز روز نهم» نوشته نعیمه منتظری به تازگی توسط انتشارات راه یار به چاپ پانزدهم رسیده است. این کتاب روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده است.

کتاب «سرباز روز نهم» که چندی پیش، تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن رونمایی و منتشر شد، حاصل زندگی مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر شخصی است که می‌تواند در دوره حاضر، بی‌شک الگویی دست‌یافتنی باشد. او که از سال ۱۳۹۲ با ده‌ها ترفند پایش را به سوریه باز می‌کند، ظرف دو سال از چهره‌های محبوب و مؤثر مدافعان حرم می‌شود؛ تا جایی که سردار شهید سلیمانی را به تمجید وامی‌دارد.

استفاده از صوت‌های متعدد شهید که در موقعیت‌های مختلف ثبت شده از ویژگی‌های این کتاب به‌شمار می‌رود؛ از سخنرانی شهید قبل از عملیات‌ها گرفته تا زمانی که برای دوستانش خاطره می‌گفته است. همچنین مصاحبه با برخی فرماندهان ایرانی جبهه مقاومت که شاید برای اولین و آخرین‌بار فرصت گفت‌وگو با ایشان فراهم شد نیز از جمله مطالب خاص کتاب حاضر است. در بخش‌های مختلف این کتاب، علاوه بر استفاده از تصاویر آرشیوی درباره فعالیت‌های مختلف شهید مصطفی صدرزاده، قسمتی از فیلم‌های موجود نیز به صورت QRکد درج شده است.

مصطفی صدرزاده که فرماندهی گردان عمار لشکر فاطمیون را برعهده داشت، اول آبان ۱۳۹۲ مصادف با تاسوعای حسینی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده شد.

مشروح متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب به این‌ترتیب است:

«پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بی شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته، بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.»

چاپ پانزدهم این کتاب با ۶۳۲ صفحه‌، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا