فرهنگ

سرزمین وحی تا 20 محرم از حجاج کشورهای مختلف خالی می‌شود


عملیات بازگشت حجاج کشورهای مختلف در حال انجام است و 27 هزار حاجی ایرانی نیز تا سوم مرداد به کشور بازمی‌گردند. وزیر حج عربستان می‌گوید: سرزمین وحی تا ۲۰ محرم از حضور حجاج خالی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با افزایش تعداد پروازهای حج تمتع، عملیات بازگشت حجاج سرعت گرفته است و تاکنون ۶۰ هزار و ۱۰۰ حاجی ایرانی به ایران بازگشته‌اند.

۲۷ هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند

همچنان عملیات بازگشت حجاج از فرودگاه مدینه و جده در حال انجام است و هر روز ۱۰ پرواز از فرودگاه مدینه و ۱۰ پرواز از فرودگاه جده حجاج را به کشور منتقل می‌کنند. در حال حاضر حدود ۲۷ هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند که از این تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در مدینه منوره و سایر حجاج در مکه مکرمه هستند.

مسجدالحرام ـ شب گذشته

بازگشت حجاج ۷۰ کشور جهان

با خروج حجاج کشورهای مختلف از سرزمین وحی، در روزهای اخیر مسجدالحرام نسبت به هفته گذشته خلوت‌تر شده است. امسال زائرانی از حدود ۱۰۰ کشور جهان حاجی شدند. توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی با بیان اینکه سرزمین وحی تا ۲۰ محرم از حضور حجاج خالی می‌شود، می‌گویند: حجاج بیش از ۷۰ کشور جهان از سرزمین وحی خارج شده‌اند.

بازگشت حجاج ایرانی تا سوم مرداد

سال گذشته همه حجاج ایرانی قبل از محرم به کشور بازگشتند که امسال با لغو محدودیت کرونایی و افزایش بیش از ۵۰ درصدی سهمیه حج، برخی از زائران در محرم هم در سرزمین وحی حضور خواهند داشت و عملیات بازگشت حجاج تا هفتم ماه محرم (سوم مرداد) ادامه دارد.

روند بازگشت حجاج کشورهای مختلف در حال انجام است و با توجه به سهمیه هر کشور، حجاجی از کشورهایی همچون اندونزی، پاکستان، مراکش، هند و ایران در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارند و روند بازگشت آنها در حال انجام است. در روزهای آینده نیز پذیرش زائران عمره مفرده آغاز می‌شود.

سهمیه ایران در حج امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بود که ۹ نفر پس از صدور ویزا از تشرف به حج انصراف دادند و مسؤولان هم امکان اعزام افراد جایگزین را نداشتند. بر همین اساس امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر به حج تمتع اعزام شدند.

تعداد کل حجاج امسال یک میلیون و ۸۴۵ هزار زائر از کشورهای مختلف بود که از این تعداد ۸۷۵ هزار و ۳۵۱ را بانوان و ۹۹۶ هزار و ۶۹۴ را آقایان تشکیل می‌دادند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا