فرهنگ

طرح عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی نگاه سودآوری ندارد

علامتی مطرح کرد؛

مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: ما در طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایران، به دنبال سود نیستیم بلکه واسطه‌ای برای رساندن محصول به دست مصرف کننده هستیم و نگاه فرهنگی به این موضوع داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی صبح امروز یکشنبه ۱۳ شهریور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این‌نشست گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است یکی از بازوهای قرارگاه عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر در تحقق عدالت آموزشی باشد و امروز سیاست ما در حوزه نوشت افزار ایرانی و اسلامی حمایت تمام قد از تولیدکنندگانی است که شبانه روزی در عرصه‌های مختلف این حوزه تلاش می‌کنند.

وی افزود: اولین نمایشگاه ایران نوشت با حضور دو سه تولیدکننده برگزار شده بود و امسال در هشتمین دوره با حضور بیش از ۱۰۰۰ تولیدکننده و ۶۰ غرفه برپا شده و در حال برگزاری است. این نمایشگاه که از یکم شهریورماه آغاز شده است، تا هجدهم شهریورماه ادامه دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حمایت ما از تولیدکنندگان مشخص است و نمونه آن را در میزبانی از برگزاری نمایشگاه می‌توان شاهد بود. همچنین ما بیش از هزار کانون در سطح کشور داریم و می‌توانیم با تولیدکنندگان در قالب برگزاری نمایشگاه‌های دائمی مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما دست تولیدکنندگان، گروه‌های مردمی و جهادی و شرکت‌های دانش بنیان را می‌فشاریم و از تولید گرفته تا توزیع از آنها حمایت می‌کنیم که البته شرایطی دارد، حتماً برخورداری از کیفیت خوب و محتوای ایرانی اسلامی و استفاده از کاراکترها و مفاخر ایرانی در محصولات از این جمله است.

علامتی گفت: اعضای مجمع نوشت افزار ایرانی – اسلامی سال گذشته دیداری با رهبری داشتند و مرقومه‌ای دریافت کردند که فرمایشات ایشان برای ما لازم الاجراست. همچنین حمایت خوب از تولیدکنندگان از سوی ما انجام می‌شود و اگر تولیدکننده نیز کیفیت خوبی در تولید محصولات داشته باشد، می‌توانیم سهم خوبی از بازار داشته باشیم. امروز این سهم ۱۵ درصد از بازار نوشت افزار است.

وی افزود: امکان ثبت سفارش محصولات نوشت افزار ایرانی در سایت دیجی کانون از طریق نشانی digikanoon.ir فراهم شده است و هموطنان می‌توانند از هرکجای کشور، ثبت سفارش انجام دهند. همچنین تا ۲۵ شهریور مهلت برای ثبت نام تعیین شده است و حوزه بازرگانی کانون این سفارشات را تا اول مهرماه به دست مخاطبان می‌رساند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در تلاش هستیم تا محصولاتی که پس از بیست و پنجم شهریورماه ثبت می‌شود را تا نیمه مهر به دست مخاطب برسانیم. همچنین ۳۰ قلم کالا در سه بسته آماده شده که دو بسته مربوط به ابتدایی و یک بسته مربوط به دوره متوسطه است و تا ۵۰۰ هزار بسته آماده تحویل داریم.

علامتی گفت: سامانه دیجی کانون تقریباً شش ماه است که راه اندازی شده، اشکالاتش درآمده و از چند روز گذشته دارد عملیاتی می‌شود و کار ثبت سفارش را رسماً از روز گذشته آغاز کرده ایم و در همین زمان میزان ثبت سفارش خوبی انجام شده و قرار است سامانه دائمی باشد که در فواصل زمانی معین فعال و ثبت سفارش انجام می‌شود و بسته به دست مخاطبان خواهد رسید.

وی افزود: ما در طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی، به دنبال سود نیستیم بلکه واسطه‌ای برای رساندن محصول به دست مصرف کننده هستیم و نگاه فرهنگی به این موضوع داریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: از روز گذشته پویشی تحت عنوان «همه حاضر» با کمک چند نهاد از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و… به راه افتاده است و تقریباً یک میلیون بسته نوشت افزار ایرانی برای دانش آموزان کم برخوردار در سراسر کشور ارسال می‌شود و تا پیش از شروع سال تحصیلی به دست دانش آموزان نیازمند خواهد رسید. در قالب این طرح، یک درگاه حمایتی از امروز در سایت دیجی کانون فعال می‌شود و مردم در کنار خرید بسته برای فرزندان خود می‌توانند بسته اهدایی سفارش دهند تا به دست دانش آموز نیازمند برسانیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا