فرهنگ

طرح ملی تلاوت در همه کشور فراگیر شد/ امکان حضور در دوره‌ها از دورترین نقاط


طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) امسال در جهشی گسترده در همه استان‌های کشور به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) امسال در جهشی گسترده در همه استان‌های کشور به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. برگزاری دوره‌های مجازی سبب شده تا افراد نقاط دور‌افتاده هم تنها با دسترسی به اینترنت بتوانند در طرح شرکت کنند.

این طرح در ایام شیوع کرونا نه تنها تعطیل نشد، بلکه به صورت مجازی دورترین نقاط کشور راهم پوشش داد و قرآن‌آموزان آن رشد چشمگیری داشتند. اما با کاهش کرونا دوره‌های حضوری هم کار خود را آغاز کرد و این روز‌ها همه استان‌ها مشغول جذب قرآن‌آموز و نام‌نویسی هستند.

نونهالان و نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ سال و دختران بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند.

در این طرح آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد که در بخش پسران ۸ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد گرفت.

نام‌نویسی طرح که روز‌های آخرش را طی می‌کند کماکان ادامه دارد و پس از پایان نام‌نویسی ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است و در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

برای ثبت‌نام در طرح ملی تلاوت می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا