فرهنگ

ظرفیت کاروان‌های هوایی عتبات تا 26 تیر تکمیل شد


ظرفیت کاروان‌های هوایی عتبات تا 26 تیر تکمیل شده است و مشتاقان زیارت کربلا قبل از ماه محرم، می‌توانند از طریق کاروان‌های زمینی به عتبات مشرف شوند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی سفر عتبات تا ۲۶ تیر از اوایل ماه جاری آغاز شد. در این دوره ظرفیت کاروان‌های زمینی باز هم بیش از ۷۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها را به خود اختصاص داد و حدود ۳۰ درصد اعزام‌های عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت به صورت کاروان‌های هوایی برنامه‌ریزی شد. دلیل این امر گرانی بلیت پروازها عنوان شده است.

با توجه به استقبال زائران از سفر عتبات در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه و روزهای ابتدای ابتدایی ماه محرم، ظرفیت کاروان‌های هوایی عتبات تکمیل شد. اما مشتاقان زیارت عتبات تا اواسط دهه سوم تیرماه می‌توانند به صورت زمینی به عتبات سفر کنند.

هزینه سفر عتبات برای اعزام‌های هوایی از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای اعزام‌های زمینی از حدود ۶ تا هشت میلیون تومان است.

بسیاری از زائران شب اول محرم برای مراسم تعویض پرچم حرم امام حسین علیه‌السلام به کربلا مشرف می‌شوند و تقاضا برای سفر عتبات در این ایام بسیار است. زائرانی که قصد تشرف به عتبات و شرکت در مراسم تعویض پرچم حرم امام حسین علیه‌السلام هم‌زمان با شب اول محرم را دارند، می‌توانند در یکی از کاروان‌های زمینی زیر نظر سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کنند.

تعویض پرچم گنبد حرم حسینی هم‌زمان با شب اول محرم سال گذشته

ظرفیت کاروان‌های عتبات فقط تا ۲۶ تیرماه یعنی قبل از ماه محرم باز شده و هنوز سازمان حج و زیارت ثبت‌نام سفر عتبات برای دهه اول محرم را آغاز نکرده است. در حالی که بسیاری از کاروان‌های غیرمجاز از هفته‌های گذشته برای اعزام زائران در دهه اول محرم برنامه‌‌ریزی و اقدام به جذب زائران کرده بودند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا