فرهنگ

عرضه «شاهنامه نثر» در کتابفروشی‌ها/تصحیحی بر شاهنامه فردوسی

توسط انتشارات سوره مهر انجام شد؛

کتاب «شاهنامه نثر؛ (تاریخ دلگشا)» نوشته توکل بیک با تصحیح احیا محمدآقازاده توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «شاهنامه نثر؛ (تاریخ دلگشا)» نوشته توکل بیک به تازگی با تصحیح احیا محمدآقازاده توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب تصحیحی بر شاهنامه منظوم حکیم فردوسی است.

«شاهنامه نثر» سعی کرده به صورت اجمالی گزیده «شاهنامه» را در اختیار عموم قرار دهد تا هر شخصی و در هر مقامی که هست، تصویری کلی از شاهنامه فردوسی و ابعاد و حوادث پرفراز و نشیب آن داشته باشد.

به گفته مصحح بعضی از حکایات و داستان‌های جانبی شاهنامه فردوسی در «شاهنامه نثر» حذف شده اما این حذف لطمه‌ای به روند حکایات وارد نکرده است. بعضی از ابیات هم که می‌تواند لب‌کلام فردوسی و انگیزه او در بیان این حوادث و حکایات عبرت‌آموز باشد، در کتاب آورده نشده اما گزیده‌های اشعار و بیان نثر شاهنامه انجام شده است.

این کتاب تلاش داشته تا غلط‌های املایی نسخه اصلی شاهنامه را که به سبب سبک خاص و یا خطای کاتب در خواندن و نوشتن وجود دارد را اصلاًح کند. همچنین تغییر رسم الخط، تصحیح کلمات غلط، تصحیح اسامی، افزودن کلماتی در گیومه، تصحیح جملات، حذف بعضی از کلمات و حروف، تصحیح ابیات از نظر وزن و قافیه از جمله تصحیحاتی است که نویسنده در این کتاب بر روی شاهنامه داشته است.

«شاهنامه نثر؛ (تاریخ دلگشا)» با ۳۰۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۷۵ هزار تومان عرضه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا