فرهنگ

عرضه محصولات صدوپنج شرکت تولید اسباب بازی در نمایشگاه ملی

مهدی زاده با مهر مطرح کرد؛

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت محصولات ۱۰۵ تولید کننده داخلی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

آیدین مهدی زاده دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره ملی اسباب بازی معتبرترین جشنواره‌ای است که در کشور در زمینه اسباب بازی برگزار می‌شود و از بخش‌های مختلفی مثل نمایشگاه تخصصی و غرفه‌های فروش تشکیل شده است که به دلیل بررسی‌های کارشناسی و متدهای زیبایی شناختی تصمیم گرفته شد بخش نمایشگاه‌های تخصصی و اسباب بازی برتر را پیش از سال جدید داشته باشیم و از روز ۲۱ تا ۲۸ فروردین ماه بخش فروش و حمایت از صنعت اسباب بازی را برگزار کنیم.

وی افزود: اتفاق دیگری که امسال افتاده همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ماه مبارک رمضان است که تلاش کردیم این شب‌های ماه مبارک محتوای مناسب خانواده‌ها را متناسب با این ایام عرضه کنیم. و به همین جهت نمایشگاه عملاً بعدازظهرها از ساعت ۵ الی ۶ بعدازظهر آغاز شده و تا حوالی یک بامداد ادامه خواهد یافت.

مهدی زاده با بیان اینکه در جشنواره ملی اسباب بازی تمامی شرکت کنندگان از تولید کنندگان داخلی اسباب بازی هستند، گفت: محصولات ۱۰۵ تولید کننده داخلی در این نمایشگاه عرضه می‌شود. در این نمایشگاه هم تولید کنندگان قدیمی و باسابقه در عرصه اسباب بازی حضور دارند و هم از تولید کنندگان جدید و نوظهور حمایت شده است. حدود یک سوم تولید کنندگان، نوظهور و جدید هستند.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی افزود: ما در این دوره از نمایشگاه اقدام به انتخاب گزینشی بهترین‌ها در عرصه تولید اسباب بازی کردیم. به جهت اینکه در دو سال اخیر هم با کرونا مواجه بودیم، حدود نیمی از محصولات عرضه شده در نمایشگاه برای بار اول عرضه شده و در حقیقت از آنها رونمایی می‌شود.

مهدی زاده با بیان اینکه نام و شعار امسال به نام تولید دانش بنیان مزین شده، ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این راستا اقداماتی را در نظر دارد. بخشی از این محصولات عرضه شده در نمایشگاه محصولات خلاق هستند. واژه خلاق به نوعی همان محصول با تکنولوژی سطح بالا (های تک) بوده و دانش بنیان محسوب می‌شود. معاونت علمی ریاست جمهوری نهادی است که با نظارت دقیق بر محصولات در عرصه اسباب بازی گرید و نمره خلاق را می‌دهد و ما هم از ارزش گذاری و سطح بندی معاونت علمی تبعیت می‌کنیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که یک شتاب دهنده را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مستقر کنیم تا از افراد و شرکت‌هایی که بتوانند مسائل صنعت اسباب بازی را حل کنند، حمایت و دعوت شود و شرکت‌هایی با دیدگاهی دانش بنیان و خلاق، مسائل این صنعت را حل کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا